Na stołówkach tych uczelni nie zjesz mięsa. Menu w 96 proc. wegetariańskie i wegańskie

Natalia Gorzelnik
Zamiast sznycla - kotlet warzywny, zamiast wursta - kiełbasa sojowa. 34 stołówki i kawiarnie obsługujące liczną populację berlińskich studentów na czterech różnych uniwersytetach będą oferować od października menu w 68 proc. wegańskie, 28 proc. wegetariańskie i 2 proc. na bazie ryb. Mięsożercy będą mieli w karcie tylko jedną opcję do wyboru - i to wyłącznie od wtorku do piątku.
W codziennym menu mają znaleźć się m.in. bowle z warzywami. Fot: Mustafa Türkeri/Pexels

Wege kantyny

W codziennym menu mają znaleźć się m.in. bowle z kaszy gryczanej i orkiszowej z grillowanymi słodkimi ziemniakami, marynowanymi burakami i sezamem lub z zapiekanymi makaronami z pomidorami i serem.

– Studenci wielokrotnie zwracali się do nas z prośbą o bardziej przyjazną dla klimatu ofertę w swoich stołówkach – powiedziała w “The Guardian” Daniela Kummle ze Studierendenwerk, organizacji zapewniającej wsparcie ekonomiczne, społeczne, zdrowotne i kulturalne dla studentów zapisanych na wyższe uczelnie w Berlinie.

Z ankiety przeprowadzonej w 2019 r. wynika, że 13,5 proc. studentów z Berlina przestrzega diety wegańskiej, 33 proc. - wegetariańskiej.


Wolny Uniwersytet Berlina już w 2010 r. uruchomił Veggie No. 1, stołówkę sprzedającą wyłącznie jedzenie wegetariańskie. Dziewięć lat później dołączyła do niej Veggie No. 2. – Wielki sukces bezmięsnych kantyn jasno pokazał, że zachowania żywieniowe studentów się zmieniają – powiedziała Daniela Kummle.

Dystrybutorzy wszystkich Beyondów w Polsce

W InnPoland opisywaliśmy historię Stana i Andrzeja, przez których ręce przeszedł każdy Beyond Burger w Polsce. To dwójka przyjaciół, którzy w 2019 r. wprowadzili na polski rynek roślinne zamienniki mięsa światowych marek. Do dziś są wyłącznym dystrybutorem produktów Beyond Meat i Linda McCartney's. Polski startup zapowiada dalszy rozwój m.in. sprzedaż detaliczną, sklep internetowy i roślinne nowości.
Czytaj także: Ewangeliści roślinnych kotletów. To im zawdzięczamy wszystkie Beyond Burgery w Polsce
Stan McGowan

Jesteśmy nie tylko dystrybutorami, ale też ewangelistami roślinnego “mięsa”. Naszą misją jest to, by pokazywać, że taka żywność może nie tylko dobrze smakować i wyglądać dokładnie tak jak tradycyjna, odzwierzęca forma, ale jest również dobra dla naszego zdrowia. I dla naszej planety.