Miliardy przewoził w... bagażniku fiata. Paweł Kastory o reklamie w latach 90. [Reklamiara #1]

Redakcja INNPoland
Startujemy z nowym video podcastem "Reklamiara". W każdy czwartek będziecie mogli posłuchać rozmów z twórcami polskiej branży reklamowej, którzy opowiedzą nam o narodzinach polskiej reklamy. W pierwszym odcinku Marta Macke rozmawia z Pawłem Kastorym, prezesem, współzałożycielem i współwłaścicielem grupy DDB Warszawa.
To właśnie agencja, którą współzakładał Paweł Kastory, stała za jednym z najsłynniejszych haseł reklamowych początku lat 90.: "Miliard w środę, miliard w sobotę" z kampanii dla Totalizatora Sportowego. Aby jednak kampania ta mogła dojść do skutku, Paweł Kastory musiał jeździć po Warszawie z... miliardami w bagażniku samochodu.

– Telewizja Publiczna wymagała wówczas płatności z góry i, co więcej, wymagała płatności w gotówce. Gdy zaczynaliśmy, Totalizator Sportowy miał siedzibę na Targówku, w walącej się kamienicy, do której strach było wejść. Dostawałem tam czek na kolejną kampanię, jechałem z nim do oddziału banku za Kinem Praha, tam wyjmowałem 10 miliardów złotych. Następnie wsadzałem te pieniądze do bagażnika dużego fiata mojego ojca i jechałem na Woronicza, żeby wpłacić je do kasy – wspomina Kastory.


Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!

"Reklamiara – nowy podcast INNPoland

– W rozmowach przyjrzymy się branży, jej narodzinom w latach ’90, skończymy na współczesności oraz przypomnimy kultowe reklamy i hasła. Porozmawiamy m.in. o zmianach jakie zachodziły w Polsce na przestrzeni lat, nie tylko na poziome reklamy i marketingu, ale również konsumenta – opisuje zamysł nowego cyklu jego główna prowadząca i autorka Marta Macke.

W podcaście poruszony będzie temat wpływu reklamy na polską gospodarkę, kulturę i sztuk, opowiemy o najsłynniejszych kampaniach społecznych. – Będzie barwnie, zabawnie i przede wszystkim będziemy mogli usłyszeć autentyczne historie twórców polskiej branży reklamowej – zapewnia.

Marta Macke związana jest z branżą reklamową od 1995 roku. Pracowała w strukturach lokalnych i międzynarodowych takich agencji jak Gruppa 66 (obecne Ogilvy&Mather), Saatchi&Saatchi oraz DDB Group. W 2013 stworzyła Shortlist Consulting firmę doradczą wspierającą agencje reklamowe i marketerów w budowaniu relacji biznesowych. Jest pomysłodawczynią i organizatorką konferencji marketingowych, m.in. CMO Summit by Shortlist skierowaną do top managerów marketingu.

"Reklamiara" będzie pierwszym podcastem dostępnym w INNPoland. W kolejnych tygodniach będziecie mogli usłyszeć rozmowy z takimi postaciami jak: Paweł Kastory, Kuba Bierzyński, Zofia Sanejko, Krzysztof Kruszewski, Anna Gogacz, Jacek Stalewski czy David Williams.

Podcastu będzie można słuchać i oglądać na innpoland.pl, YouTube oraz Spotify.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl