Mała rewolucja na polskim Instagramie. Do czego służą nowe funkcje?

Redakcja INNPoland
Odbiorcy social mediów niedługo skorzystają z Instagram Reels. Dzięki zmianom w aplikacji w Polsce pojawią się nowy format wideo oraz kilka dodatkowych narzędzi, które mogą okazać się naprawdę przydatne.
Na polskim Instagramie pojawił się format Reels (fot. Unsplash)

Rolski w polskim Instagramie

Reels na Instagramie to nic innego jak odpowiedź na rosnącą popularność kilkudziesięciosekundowych klipów publikowanych w pionie na TikToku.

To wideo mające maksymalnie 60 sekund długości, w którym można wykorzystać własne dźwięki, ale także ścieżkę audio z innych nagrań.
Patrycja Schiefer, key account manager, agencja DDOB

Reels były dostępne od jakiegoś czasu na innych rynkach, więc od razu znajdziemy tam pełno treści dostosowanych do naszych preferencji, tworzonych przez obserwowane konta zagraniczne i podrzucane przez algorytm. Z perspektywy użytkownika jest to doskonałe rozwiązanie, platforma od początku oferuje interesujące nas treści.

Moim zdaniem Rolki doskonale przyjmą się wśród grupy 25+, którzy w ogóle nie zdążyli przejść na TikToka lub którym nie starczyło cierpliwości, by spędzić na nim wystarczająco dużo czasu, by nauczyć algorytm co im się podoba, a co nie. Myślę, że przeglądanie Reels stanie się tak samo ważne jak oglądanie stories. Dzięki mechanizmowi swipe up – swipe down, który wciąga, a wręcz uzależnia, użytkownik bardzo szybko może zapoznać się z najnowszymi treściami.

Każdy użytkownik Instagrama może także sięgnąć po efekty AR, a dzięki stoperowi nagrać klip o żądanym czasie trwania bez dotykania telefonu. Wśród narzędzi do edycji dostępne będzie wyrównywanie obiektów na nagranych wideo, by zachować ciągłość w przejściach, a aplikacja pozwala też zmieniać prędkość obrazu i/lub dźwięku.
Patrycja Schiefer, key account manager, agencja DDOB

Wśród marketerów jest zainteresowanie promocją marek poprzez Reels już teraz. Od jakiegoś czasu dostajemy zapytania o możliwości wykorzystania tej funkcji, a pierwsze oferty zawierające świadczenia promujące markę przez funkcję Rolki już trafiły do naszych klientów. Dodatkowo Instagram udostępnił możliwość współautorstwa postów, także Rolek, dzięki czemu twórcy oraz marki będą mogli crossować treści na swoich kontach. Wystarczy, że influencer oznaczy markę jako współautora, a treści pojawi się także na koncie klienta.

Ta funkcja z pewnością będzie miała swoją rolę we współpracach marek z influencerami. Na ten moment wydaje mi się, że Reels staną się standardowym świadczeniem w działaniach na Instagramie, szczególnie, że można je udostępnić także w formie postu profilu.

Rolki będą mogły trafiać do relacji oraz pojawiać się na profilach w formie postów. Dla osób z publicznymi kontami utworzona zostanie specjalnie dedykowana sekcja dla Rolek. Dodatkowo wprowadzana jest nowość o nazwie "Superbeat + teksty piosenek 2D i 3D", która edytuje automatycznie klip pod podkład muzyczny dodając słowa piosenki.

Instagram w końcu podjął decyzję

Wcześniejsza decyzja Instargama była równie korzystna dla jego użytkowników. Ukrywanie polubień na Instagramie to temat, który ciągnął się bowiem już od dwóch lat. Jedni uważali, że to dobre posunięcie, a drudzy narzekali, że stracą przez to zasięgi.


Opcja jest już dostępna w Polsce i jak się okazało, nie wpłynęła negatywnie na popularność kont. Zdaniem uczonych takie liczbowe określenie popularności wpływa negatywnie na zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie młodych ludzi.

Eksperci twierdzą, że usunięcie przycisku "Lubię to" lub liczby polubień może pomóc w zmniejszeniu niepokoju i presji społecznej niektórych użytkowników portali społecznościowych.
Czytaj także: Awaria Facebooka i co dalej? "Wszyscy jesteśmy uzależnieni od jednej, prywatnej firmy"

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl