"Polak nie chce mieć mniej od swojego sąsiada". Anna Koszur o strategii w reklamie

Redakcja INNPoland
W kolejnym odcinku podcastu "Reklamiara" gościem Marty Macke jest Anna Koszur, CEO Freundschaft, wiodącej grupy komunikacyjnej na polskim rynku - i jedna z pierwszych osób, które w polskiej reklamie zajmowały się strategią.
Anna Koszur, CEO Freundschaft (dawniej Grupa S/F), wiodącej grupy komunikacyjnej na Polskim rynku. Wcześniej Anna Koszur zarządzała agencją Scholz&Friends Warszawa (Grupa S/F). Karierę w branży reklamowej zaczynała w 1993 r. w Corporate Profiles (obecnie DDB Group).

Początkowo pracowała w dziale client service, potem tworzyła dział brand consultingu. Była członkinią zarządu agencji DDB Warszawa i agencji brand design BNA.
Tworzyła i zarządzała Corporate Profiles Consulting, firmę doradztwa strategicznego. Następnie prowadziła dział Brand Consultingu w BNA.


Anna Koszur jest jedną z pierwszych osób na polskim rynku reklamowym zajmujących się strategią. W ramach swojej działalności doradczej prowadziła projekty m.in. z zakresu tworzenia i pozycjonowania marek, employer brandingu, architektury marek i strategii komunikacji, jak również projekty dla instytucji publicznych i instytucji kultury. Jest wykładowczynią w Szkole Strategii Marki SAR, była jedną z tzw. Wizards czyli wykładowców DDB University. Jest jurorką EFFIE i KTR.

W rozmowie z Martą Macke Anna Koszur wspomina jak zaczęła się jej przygoda z reklamą oraz opowiada o roli i rozwoju strategii w branży komunikacji marketingowej.

Opowiada m.in. o pierwszym zetknięciu się ze strategią tworzenia przekazów reklamowych szukając sposobu na przekonanie Polaków, aby w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji odbierali za 20 zł przysługujące im powszechne świadectwa udziałowe.

- Ze wszystkich badan, które robiliśmy, wynikało, że mniej więcej połowa ludzi jest skłonna odebrać swoje świadectwo udziałowe, a połowa nie. I niezależnie od tego, jak formułowaliśmy to pytanie, wyniki były bardzo podobne - opowiada.

Anna Koszur musiała ze swoim zespołem opracować sposób na przebicie "magicznej" bariery 50 proc.

- Na podstawie tych badań powstało coś, co spełnia warunki klasycznego insightu. Znalazła się tam taka obserwacja: na ludzi najbardziej działa to, że mogą stracić jakąś okazję, którą ich sąsiedzi wykorzystają. Czyli na przykład ty odbierzesz swoje świadectwo i sprzedasz je z zyskiem, a ja nie - to jest dla mnie dużo silniejsza motywacja niż wszystkie mądre, edukacyjne zdania. I wtedy powstała bardzo duża kampania "Ja już odebrałem moje świadectwo udziałowe - a ty? I to było to - koniec końców swoje świadectwo udziałowe odebrało ponad 90 proc. Polaków - wspomina.

Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl