Polski startup ma nowego właściciela. Wcześniej inwestował w niego m.in. Rafał Brzoska

Konrad Bagiński
CallPage, krakowski startup założony przez trójkę Ukraińców został przejęty przez SaaS Labs. Wraz z nim firma kupiła francuski startup Atolia. SaaS Labs dostał też 42 mln dolarów w najnowszej rundzie finansowania.
Gaurav Sharma, founder i CEO SaaS Labs oraz Ross Knap - założyciel i szef Call Page mat. pras.
Firma SaaS Labs, która buduje narzędzia do automatyzacji biznesu dla zespołów sprzedaży i wsparcia na całym świecie, pozyskała 42 miliony dolarów w ramach finansowania serii B kierowanego przez Sequoia Capital India z udziałem dotychczasowych inwestorów, partnerów Base 10 i Eight Roads Ventures.

Przejęła też dwa start-upy: krakowski CallPage i francuską Atolię. SaaS Labs to amerykańsko-indyjski startup tworzący platformy komunikacyjne w chmurze, wspierany przez Base10, Eight Roads Ventures i Sequoia. Zainwestował w krakowski CallPage nabywając 100 proc. udziałów. Tym samym znany polski startup będzie kontynuował ekspansję zagraniczną i budował pozycję globalnego lidera rozwiązań Callback Automation pod skrzydłami międzynarodowego partnera.


- Nasza dotychczasowa droga była bardzo dynamiczna: założyliśmy CallPage w 2015 roku z ambicją bycia globalnym startupem. W 2017 roku byliśmy już liderem w Polsce, w 2018 zebraliśmy największą na ten czas rundę od najlepszych polskich VC. W 2021 roku zostaliśmy dochodową spółką, a dzisiaj pozyskujemy mocnego partnera dla dalszej ekspansji zagranicznej. Bardzo się cieszę z takiej współpracy - mówi Ross Knap prezes i współtwórca CallPage.

CallPage to krakowski startup, założony w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andriya Tkachiva, który był wspierany przez znane fundusze VC: TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital, bValue (utworzonego m.in. przez szefa InPostu Rafała Brzoskę) oraz przez fundusz Uno Capital. Głównym produktem jest działający w modelu SaaS system, przeznaczony do zwiększenia liczby połączeń telefonicznych ze stron internetowych.

Na świecie ponad 1000 dużych i średniej wielkości firm z różnych branż korzysta z usług CallPage. Firma współpracuje m.in. z UPC, Docplanner, Inpost, Medicover i innymi. Spółka została wyróżniona w prestiżowych konkursach takich jak UPC Think Big, Aulery oraz Orzeł Innowacji. Prezes spółki Ross Knap trzykrotnie był na liście Forbes 30 under 30.

Kwota przejęcia nie została ujawniona, natomiast cała transakcja była przeprowadzona gotówką.

"Przejęcia umożliwiają SaaS Labs odblokowanie synergii produktów poprzez integrację, obie firmy będą czerpać korzyści z dostępu do globalnej bazy klientów SaaS Labs. Ich zespoły dołączą do SaaS Labs jako pełnoetatowi pracownicy" - czytamy w komunikacie SaaS Labs.

Jak działa CallPage?

Osoba odwiedzająca stronę internetową jest zachęcana do zostawienia swojego numeru telefonu, jeśli jest zainteresowana kontaktem z konsultantem bądź sprzedawcą. Na ekranie pojawia się mały widżet CallPage. Działa aktywnie - wychwytuje potencjalnych klientów i na ich ekranie wyświetla pop-up z zachętą do zostawienia swojego numeru.

CallPage dzwoni wtedy na zdefiniowany w panelu administracyjnym numer konsultanta, zaś po nawiązaniu połączenia, dzwoni do klienta. Cały proces trwa 28 sekund. Po zakończeniu rozmowy klient dostaje SMS-a z podziękowaniem i numerem infolinii. Narzędzie działa 24 godziny na dobę, poza godzinami pracy firmy prosi o podanie wspomnianej wcześniej preferowanej daty i godziny rozmowy. 5 minut wcześniej klient dostaje SMS-a z informacją, że zaraz zadzwoni do niego przedstawiciel firmy.

– Te 28 sekund to nie jest wartość, jaką myśmy sobie wymyślili, czy wzięli z jakiegoś rekordowego połączenia. Zadzwonienie do konsultanta i odebranie przez niego telefonu trwa średnio 7 sekund, 14 sekund skonfigurowanie połączenia i 7 sekund – oddzwonienie do klienta i odebranie przez niego telefonu. Teraz system działa dużo szybciej i samo skonfigurowanie połączenia trwa nawet 2 sekundy – mówił kilka lat temu INNPoland.pl Ross Knap, jeden z trójki założycieli firmy.

- Po osiągnięciu zysków w 2021 roku nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego partnera do dalszego rozwoju i ekspansji - pisze Knap na Facebooku.

SaaS Labs - to amerykańsko-indyjski startup założony w 2016 r. przez Gaurava Sharma który opracowuje produkty dla działów sprzedaży, marketingu, jak i callcenter w celu zwiększenia ich efektywności. Główne produkty firmy to Justcall, Helpwise oraz Callroot. Spółka ma ponad 6000 klientów na całym świecie i pozyskała ponad 50 mln dolarów dofinansowania od Base10, Eight Roads Ventures i Sequoia.

"Inwestycja w CallPage wpisuje się w strategię SaaS Labs do uzyskania tytułu unicorna. Dzięki tej inwestycji CallPage będzie kontynuować swoją ekspansję zagraniczną i zatrudniać więcej specjalistów IT w Krakowie, natomiast SaaS Labs wzmocni swoją pozycję na rynku europejskim" - czytamy w komunikacie CallPage.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl