Do zmieszanych czy plastiku? Lidl podpowie, gdzie wyrzucić śmieci
Zastanawiasz się czasem, gdzie wyrzucić opakowanie po żywności? Nadaje się do recyklingu czy jednak musi iść do zmieszanych? Skalę rozterek może zmniejszyć Lidl, który wprowadza więcej oznaczeń na opakowaniach i podpowiada gdzie je wyrzucić.
Lidl wraz z Fundacją WWF Polska edukują na temat recyklingu oraz ponownego wykorzystania opakowań. Segregowanie odpadów – szczególnie gdy nie wiemy, do którego pojemnika wrzucić opakowanie po produkcie – może sprawić pewne trudności.Obserwuj INNPoland.pl w Wiadomościach Google
W tym celu Lidl Polska zamieszcza na opakowaniach specjalne oznaczenia, które pomagają w łatwym oraz efektywnym segregowaniu odpadów. Obecnie już ponad 400 produktów posiada nowe piktogramy dotyczące recyklingu.
Warto rzucić okiem na opakowanie - nowe grafiki podpowiadają gdzie i co wyrzucić. Zawierają też informacje dotyczące ewentualnego rozdzielenia opakowania na części. Przykładowo: typowe opakowanie po jogurcie składa się z dwóch frakcji. To plastikowy kubeczek i metalowa pokrywka. Przed wyrzuceniem do kosza należy je rozdzielić. Podobnie jest np. z opakowaniami na garmażerkę. Tacka i folia powinny być osobno, należy też zdjąć papierową owijkę i wrzucić ją do kosza na makulaturę.
Czytaj także: Koniec supermarketowych gazetek jest bliski. W Polsce też przechodzą na cyfrowe promocje
Pamiętajmy, że aby efektywnie rozdzielać odpady, powinniśmy najpierw wrzucić je do odpowiedniego pojemnika do segregacji. Źle wrzucony produkt po prostu nie zostanie poddany recyklingowi. Lidl chwali się tym, że w sklepach tej sieci znajdziemy już ponad 400 produktów z nowymi piktogramami, a ich liczba ma dalej sukcesywnie się zwiększać. Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun. Dzięki nowym etykietom dowiemy się, jak należy rozdzielić opakowanie, aby segregacja odbyła się naprawdę skutecznie. Znajdziemy również informację, do jakiego kontenera powinniśmy wrzucić pojedyncze części opakowania takie jak np. etykieta (papier) czy zakrętka (plastik).
- Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko naturalne, dlatego powinny podejmować działania, które je chronią oraz zapewniają zrównoważoną konsumpcję zasobów. Umieszczenie piktogramów ułatwiających recykling odpadów jest praktycznym i potrzebnym „na wczoraj” rozwiązaniem, ponieważ dzięki prawidłowej segregacji, odzyskamy jak najwięcej surowca, który da się wykorzystać ponownie” – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.