Linie lotnicze masowo kasują połączenia z Polski. Potężne utrudnienia dla podróżnych
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
O zmnijeszeniu liczby połączeń z polskich lotnisk i do portów lotniczych w Polsce czytamy na łamach lotniczego portalu AeroRoutes.
Zmiany w rozkładach będą widoczne w harmonogramach lotów popularnych przewoźników takich jak easyJet, Lufthansa, Swiss, SAS, KLM czy British Airways.
Zmiany w rozkładach linii lotniczych
Linie easyJet zmniejszyły liczbę połączeń na trasie: - Paryż (Charles de Gaulle) - Kraków (zmniejszenie liczby rejsów w lipcu z 31 do 19).
KLM: - Amsterdam - Gdańsk (zmniejszenie liczby lotów w lipcu z 84 do 75, w sierpniu z 82 do 79), - Amsterdam - Kraków (w lipcu z 89 do 82, w sierpniu z 88 do 80), - Amsterdam - Poznań (w lipcu z 28 do 23, w sierpniu z 29 do 22), - Amsterdam - Warszawa (w lipcu ze 121 do 117, w sierpniu ze 121 do 113), - Amsterdam - Wrocław (w lipcu z 31 do 24, w sierpniu z 31 do 28).
Lufthansa zmniejszy liczbę połączeń w lipcu: - Frankfurt - Gdańsk (zmniejszona liczba lotów z 62 do 61), - Frankfurt - Katowice (z 62 do 47), - Frankfurt - Kraków (z 124 do 121), - Frankfurt - Poznań (z 62 do 54), - Frankfurt - Warszawa (z 124 do 118), - Frankfurt - Wrocław (z 88 do 82), - Monachium - Gdańsk (z 59 do 53), - Monachium - Kraków (z 87 do 83), - Monachium - Poznań (z 53 do 50), - Monachium - Warszawa (z 107 do 97), - Monachium - Wrocław (z 49 do 44).
British Airways wprowadziły następujące korekty w lipcu: - Londyn Heathrow - Warszawa (zmniejszenie liczby rejsów z 67 do 58).
Eurowings w tym miesiącu zmniejsza liczbę następujących połączeń: - Duesseldorf - Gdańsk (zmniejszenie liczby połączeń z 18 do 10, a w sierpniu z 18 do 8), - Duesseldorf - Kraków (z 18 do 10, w sierpniu z 19 do 9).
SAS: - Kopenhaga - Gdańsk (zmniejszenie liczby rejsów w lipcu ze 104 do 96, w sierpniu z 89 do 83), - Kopenhaga - Kraków (z 9 do 7 lotów w sierpniu), - Kopenhaga - Poznań (zwiększenie liczby rejsów z 5 do 7 w sierpniu), - Oslo - Gdańsk (z 2 do 1 w sierpniu), - Sztokholm - Warszawa (z 16 do 12 w sierpniu).
Swiss wprowadził na lipiec poniższe korekty: - Zurych - Warszawa (zmniejszenie liczby połączeń z 66 do 62, w sierpniu z 66 do 61), - Zurych - Gdańsk (z 13 do 9, w sierpniu z 13 do 8).
Problemy skandynawskich linii lotniczych
Jak pisaliśmy w INNPoland, we wtorek SAS opublikowały komunikat, w którym poinformowano o rozpoczęciu postępowania upadłościowego na podstawie rozdziału 11. kodeksu upadłościowego Stanów Zjednoczonych ze względu na plany transformacji biznesowej.
Jak poinformowały skandynawskie linie lotnicze, wniosek nie ma wpływu na rozkład lotów, a SAS będzie nadal obsługiwał swoich klientów. Dochodzi jednak do opóźnień i odwołań połączeń. "Głęboko ubolewamy, że strajk dotknął naszych klientów, co prowadzi do opóźnień i odwołanych lotów" – czytamy w komunikacie.
"Ze względu na szczyt sezonu wakacyjnego możliwość zmiany rezerwacji poszkodowanych klientów na równoważne loty jest bardzo ograniczona. Klientom, których loty zostały odwołane, a dla których nie jesteśmy w stanie znaleźć realnych alternatyw, oferujemy opcje zwrotu pieniędzy lub zmiany rezerwacji biletu na późniejszy termin" - podkreśla linia. Istnieje także możliwość samodzielnego zorganizowania alternatywnych środków podróży i ubiegania się o zwrot kosztów od SAS.
Strajk w SAS
Tłem ogłoszenia wniosku o bankructwo jest strajk pilotów, który trwa od kilku tygodni. W poniedziałek 4 lipca poinformowano o fiasku negocjacji między związkowcami a stroną reprezentującą linie lotnicze. Personel sprzeciwia się cięciom płac uzasadnianych przez kierownictwo planem restrukturyzacji.
"Strajk w tym momencie jest dla SAS katastrofalny i stawia pod znakiem zapytania przyszłość firmy oraz miejsca pracy tysięcy pracowników. Decyzja o rozpoczęciu strajku świadczy o lekkomyślnym zachowaniu związków zawodowych pilotów i szokująco niskim poziomie zrozumienia krytycznej sytuacji, w jakiej znalazł się SAS" - skomentowała Anko van der Werff, prezeska i dyrektorka generalna SAS w oficjalnym oświadczeniu.
Z szacunków spółki wynika, że strajk doprowadzi do odwołania około 50 proc. zaplanowanych lotów, co dotknie ok. 30 tys. pasażerów dziennie. Nie dotyczy on lotów obsługiwanych przez SAS Link, SAS Connect i zewnętrznych partnerów SAS.