Sklepy walczą z plagą złodziei… masła. Tak zabezpieczają je przed kradzieżą
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Kaufland – sieć zabezpiecza masło przed kradzieżą
Zadziwiający problem opisuje jeden z dziennikarzy Wiadomoscihandlowe.pl, który spotkał się z masłem z zabezpieczeniem antykradzieżowym w Kauflandzie. Jak referuje – każda kostka jest oznaczona naklejką, która zwykle trafia na drogie produkty takie jak alkohol.
Zabezpieczenie dziwi mniej, gdy znajduje się na kostkach prawdziwego masła, w cenie 7-13 zł. Naklejki przeciw złodziejom trafiły jednak też m.in. na osełkę śniadaniową, kosztującą nieco powyżej 3 zł. Czyżby plaga złodziei masła aż tak się rozpleniła?
Co na to sam Kaufland? Jak przekonuje spółka, ochrona przed kradzieżą może się różnić w poszczególnych sklepach
W sieci Kaufland korzystamy z zabezpieczeń, które mają zapobiec kradzieży danych grup produktowych. Część artykułów wyznaczonych do zabezpieczenia jest ustalana centralnie. Ponadto, w zależności od potrzeb, w wybranym sklepie systemem antykradzieżowym mogą zostać objęte produkty wskazane przez menedżera marketu. W przypadku próby kradzieży, gdy klient przekracza bramkę, zabezpieczenie uruchamia sygnał alarmujący pracowników marketu.
WH dodaje, że naklejki pełnią dwie funkcje. Po pierwsze, alarmują w przypadku faktycznej kradzieży. Po drugie, mają jednak efekt psychologiczny. Widząc zabezpieczenie, mniej osób będzie próbować podprowadzić produkt bez płacenia.
Co ciekawe, w tym samym sklepie zabezpieczone naklejkami były też steki. To jednak dziwi dużo mniej, bo dobry kawałek mięsa potrafi kosztować nawet 60 zł. Standardowo "oklejony" był też alkohol.
Cena masła wyższa o 86 proc.
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, masło to nieodłączny element polskiego stołu, a przez galopującą inflację jego ceny poszybowały w kosmos.
Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, podstawowe produkty spożywcze były w czerwcu 2022 droższe o blisko 10 proc. niż rok temu.
Rekordowy wzrost cen w skali roku (86 proc.) odnotowano w kategorii produktów tłuszczowych. Dwucyfrowe podwyżki objęły również nabiał (21 proc.) piwo i używki (19 proc.), produkty sypkie (12 proc.) oraz mięso, wędliny i ryby (11 proc.).
Średnia cena koszyka zakupowego w czerwcu br. kształtowała się na poziomie 246,75 zł. To wzrost o 5,69 zł, czyli o 2,36 proc. w porównaniu do maja br.
W 11 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w czerwcu były wyższe niż w maju. Największe podwyżki odnotowano w kanale e-grocery (17,41 proc.) a spośród sklepów tradycyjnych w sieci Carrefour (5,26 proc.).
W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. Były to m.in.: kanał e-grocery (13,48 proc.), Intermarche (11,30 proc.) czy E.Leclerc (10,29 proc.). Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Carrefour, w której średnia cena koszyka w czerwcu 2022 r. była wyższa o 32,21 zł niż przed rokiem, czyli o blisko 15 proc.