Homofobiczna reklama w programie TV z Biedronki. Sieć wycofała cały nakład i wydała oświadczenie
- W gazecie "Kropka TV" – wydawanej przez Edipresse Polska i dystrybuowanej przez sieć Biedronka ukazała się homofobiczna reklama
- "Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł materiału reklamującego środki na potencję
- Wydawca przeprosił za zaistniałą sytuację, a sieć Biedronka wydała oświadczenie w którym "odcina się od homofobicznych treści naruszających godność"
Homofobiczna reklama w "Kropka TV"
"Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł artykułu, który ukazał się w "Kropka TV". To popularny magazyn z programem telewizyjnym rozpowszechniany w sieci Biedronka, a wydawany przez Edipresse Polska. Jako pierwszy sprawę opisał serwis Queer.pl.
Sponsorowany materiał ma formę całostronicowego artykułu, dotyczącego środka na potencję – plastrów Eroges. Oprócz homofobicznych fragmentów otwartym pismem pojawia się też słowo p**ał. Inne fragmenty uprzedmiotawiają zaś kobiety – są "laskami", "sztukami" czy "babami" do "zdobycia".
Jak można się domyślić – materiał wywołał niemałe poruszenie wśród internautów.
"To brzmi jak reklama, która się wyświetla, jak zatrzymasz film porno. Stwierdzenie, że facet powinien mieć dużego penisa to patriarchalny sterotyp krzywdzący mężczyzn i wprawiający ich w kompleksy. Penisa w żaden zdrowy sposób nie da się powiększyć, to głównie kwestia genów" – piszą komentatorzy.
Do sprawy odniosło się też oficjalne konto "Kropka TV" w social media. Biedronka wydała zaś oficjalne oświadczenie w tej sprawie i wycofała nakład magazynu ze swoich sklepów.
Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści.
Poseł PiS donosi na Biedronkę do UOKiK
Jak pisaliśmy w INNPolnad.pl, poseł PiS Janusz Śniadek złożył donos na Biedronkę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Chodzi o niedawną próbę otwarcia sklepów w niedzielę.
Jak wynika z pisma Śniadka, do którego dotarł portal dlahandlu.pl, poseł uważa pomysł otwarcia sklepów Biedronki w niedziele niehandlowe za "nie do przyjęcia". W piśmie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wskazuje kilka powodów i prosi o przeciwdziałanie praktykom sieci będącej własnością Jeronimo Martins. Zdaniem Janusza Śniadka działanie Biedronki oznacza:
- Pogwałcenie równości podmiotów gospodarczych wobec prawa.
- Bezkarność takich poczynań może skłaniać inne sieci handlowe do stosowania analogicznego oszustwa.
- Otwarcie sieci dużych sklepów w niedziele oznacza utratę należnego zatrudnionym tam pracownikom jednego dnia dla rodziny.
- Naruszenie zasad prawa UE.
"W konsekwencji w mojej ocenie sprawa ta narusza fundamenty Państwa i jego skuteczność w regulowaniu stosunków społecznych dla dobra Obywateli" – podsumował poseł w piśmie cytowanym przez dlahandlu.pl.
Czytaj także: https://innpoland.pl/182734,pracownicy-biedronki-zadaja-podwyzek-groza-odejsciami