Skład pączków z Lidla oburzył klientów. Mamy oficjalne wyjaśnienia dyskontu
Niedawno w ofercie Lidla pojawiły się pączki z nadzieniem jagodowym, promowane jako "idealne dla wegan". Po sprawdzeniu ich składu okazało się, że nie dość, że zawierają odzwierzęcą laktozę, to jeszcze zdaniem niektórych wprowadzonych w błąd konsumentów mają zadziwiająco dużo składników upakowanych w małym wypieku. Na apele konsumentów sieć oficjalnie zareagowała.
Lidl wycofuje kontrowersyjne pączki
Zapytaliśmy sieć Lidla o sprawę z wegańskimi pączkami. Otrzymaliśmy następującą odpowiedź (pisownia oryginalna, podkreślenie nasze).
Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, przywiązuje dużą wagę do zapewnienia wysokiej jakości i bezpieczeństwa oferowanych produktów spożywczych. Naszą działalność operacyjną budujemy w oparciu o strategię CSR, koncentrującą się na sześciu obszarach, są to: promocja zdrowia, zaangażowanie w dialog, uczciwe działanie, ochrona zasobów i klimatu oraz poszanowanie bioróżnorodności. Z uwagi na niespełnienie przez współpracującego z nami dostawcę standardów dotyczących żywności wegańskiej, a także wprowadzenie nas w błąd co do składu dostarczonego produktu, podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu ze sprzedaży pączków o smaku jagodowym. Bezpieczeństwo oraz zaufanie naszych klientów stanową dla nas najwyższą wartość. Aktualnie w tegorocznej ofercie nie mamy propozycji pączków dla wegan. Dziękujemy za przesłane zapytanie.
Od internautów dowiadujemy się, że jeszcze w poniedziałek 5 lutego Lidl zmieniał gazetkę i usuwał oznakowanie pączków jako wegańskie. Teraz potwierdza, że ten produkt ma zostać wycofany.
Co składu pączków, możecie sami sprawdzić, co mieści się w jednym z nich. Zdjęcie nadesłała czytelniczka:
Biedronka walczy z Lidlem
Oprócz kontrowersji związanych z nie-wegańskimi pączkami, Lidl ostatnio mierzył się z agresywną promocją Biedronki, która w niedzielę bezpośrednio zaatakowała konkurencję w SMS-ach. O sytuacji pisaliśmy na INNPoland i również otrzymaliśmy od niemieckiej sieci oficjalny komunikat w tej sprawie.
W niedzielę 4 lutego klienci Biedronki otrzymali SMS-a o tym, że wybrane produkty są tańsze niż w Lidlu. W wiadomości wysyłanej do mediów zaatakowana sieć odpowiada, że Biedronka wprowadza klientów w błąd.
Czytaj także: https://innpoland.pl/204278,reakcja-lidla-na-sms-od-biedronki-dyskonty-ida-na-noze