Żabka wskakuje na warszawską giełdę! Otwiera też coraz więcej sklepów poza Polską
Na początku czerwca 2024 roku Bloomberg opublikował informacje, które wskazywały na chęć wprowadzenia spółki Żabka Polska na giełdę. Amerykańska firma CVC Capital Partners, właściciel grupy, planowała debiut na wrzesień.
Pomimo pojawienia się pierwszych wiadomości na ten temat w czerwcu, dopiero teraz Grupa Żabka oficjalnie poinformowała o zamiarze przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) oraz notowania akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Do kogo będzie skierowana oferta Grupy Żabka na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie?
W komunikacie prasowym zaznaczono, że oferta ma być skierowana do dwóch grup inwestorów: instytucjonalnych w wybranych jurysdykcjach oraz indywidualnych w Polsce. W ramach oferty nie będzie prowadzona emisja akcji.
Chcemy pozostać akcjonariuszem spółki i nadal zapewniać jej nasze wsparcie. Planowane IPO postrzegamy jako kolejny naturalny krok kierownictwa Grupy Żabka w realizacji ambitnej strategii rozwoju.
Spółka nie będzie otrzymywać wpływów ze sprzedaży akcji oferowanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Oznacza to, że całość środków pozyskanych z IPO, trafi do nich.
Żabka zapowiada intensywne prace nad zwiększeniem sprzedaży
W Grupie Żabka zarysowano ambitny plan zwiększenia sprzedaży. U jego podstaw leży wysoce zróżnicowany zestaw przewag konkurencyjnych. Strategia opiera się na trzech filarach:
- otwieraniu nowych sklepów,
- zwiększaniu sprzedaży porównywalnej (LFL),
- wzroście częstotliwości wizyt klientów i wartości koszyka oraz dalszym rozwoju sprzedaży w ramach oferty cyfrowej.
W komunikacie grupa podała, że do jej celów zalicza się dalszy wzrost udziałów rynkowych i sprzedaży do klientów końcowych, poprawa rentowności, a także zapewnienie silnych poziomów przepływów pieniężnych.
Żabka przeprowadzi wzmożoną ekspansję na rynku polskim i rumuńskim
Dyrektor Generalny w Żabki stwierdził, że w grupie panuje przekonanie co do tego, że wejście na giełdę przyniesie korzyści wszystkim interesariuszom grupy. Ta ważna decyzja zwiększy jej wartość dla akcjonariuszy i zapewni dalsze możliwości rozwoju pracownikom.
Tomasz Suchański zapowiedział, że Grupa Żabka wyznaczyła sobie jasne i realne cele średnioterminowe. Mają obejmować podwojenie sprzedaży do klientów końcowych do 2028 roku, przy otwieraniu ponad 1000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii.
Warto przypomnieć, że w czerwcu 2024 roku Grupa Żabka otworzyła pierwsze sklepy Froo w Rumunii – odpowiednik polskich punktów convenience. Aktualnie działa tam 20 punktów – 19 sklepów w Bukareszcie i jeden w Pitesti.
W komunikacie zaznaczono, że grupa widzi potencjał w zakresie uruchomienia nowych sklepów convenience w Rumunii w ok. 4000 lokalizacjach natomiast w Polsce w ok. 19,5 tys. miejsc.
Żabka to nie tylko sklepy convenience
Żabka planuje także zwiększyć roczną sprzedaż oferty cyfrowej do klientów końcowych i to aż pięciokrotnie. W tym zakresie strategia będzie koncentrować się na dalszym rozwoju pozostałych marek i platform należących do grupy.
Żabka chce dalej konsekwentnie rozwijać markę Maczfit, a także wzmocnić relacje z klientami używającymi platformy Dietly. Ambitne plany dotyczą podmiotów oferujących usługi za pośrednictwem Dietly, a także rozszerzenia sieci magazynów dark store na potrzeby działalności usług e-commerce grupy.
Czytaj także: https://innpoland.pl/208577,audyt-w-grupie-enea-wykazal-liczne-nieprawidlowosci-byly-darowizny-na-cele-polityczne