AliExpress chce utrzeć nosa Allegro i Empikowi. Ma zamiar zagarnąć sprzedawców
AliExpress zachęca sprzedawców do otwierania własnych sklepów internetowych. Chiński gigant branży e-commerce, który należy do grupy Alibaba, chce przyciągnąć nowych użytkowników promocjami i szeroką ofertą usług logistycznych z wykorzystaniem Cainiao – firmy zajmującej się transportem typu door-to-door.
Dyrektor handlowy AliExpress w Europie cytowany przez PAP, wyjaśnił, że dla azjatyckiego serwisu sprzedażowego "Polska nadal jest strategicznym rynkiem". Gary Topp podkreślił, że w AliExpress cieszą się, że mogą "zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie".
Co AliExpress oferuje sprzedawcom z Polski?
Użytkownicy będą mogli skorzystać ze wsparcia marketingowego i biznesowego. AliExpress udostępnia praktyczne funkcje na platformie. Mają ułatwić sprzedawcom efektywne prowadzenie sklepu.
AliExpress jest niezawodnym partnerem dla globalnego handlu online - każdego dnia umożliwiamy miliony transakcji, tworząc przestrzeń, w której firmy mogą rozwijać swoją działalność i docierać do szerokiego grona klientów na całym świecie.
Wśród proponowanych usług znajduje się m.in.: optymalizacja opisów produktów i automatyczne tłumaczenie ich w piętnastu językach. AliExpress umożliwi również skorzystanie z intuicyjnego systemu, który pozwoli dokładnie śledzić i zarządzać cenami oraz promocjami.
Konkurencja może zareagować na działania AliExpress
Na temat otwarcia się AliExpress na polskich sprzedawców wypowiedzieli się eksperci. Prezes Ambiscale w komentarzu dla parkiet.com ocenił, że ruch chińskiego giganta "może skłonić wiele firm do zmiany strategii cenowej".
Według Jerzego Kozyry decyzja AliExpress o ekspansji na naszym rynku wywrze wpływ na rodzime platformy marketplace. Prezes Ambiscale wymienił przy tym tak znane marki jak Allegro i Empik. Jerzy Kozyra podkreślił, że "walka o sprzedawców może zmusić pozostałych graczy do zaoferowania nowych warunków współpracy".
W takim wypadku odpowiedzią konkurencji na działania AliExpress mogą być, na przykład lepsze prowizje, czy większa widoczność produktów. Ekspert wskazał także na możliwość wprowadzenia nowych narzędzi marketingowych.
Oferta AliExpress to szansa dla polskiej branży e-commerce
Jerzy Kozyra stwierdził, że opcja proponowana przez AliExpress jest szansą dla polskich sklepów e-commerce. Branża może rozszerzyć ekspansję na nowe rynki i zintensyfikować skalę działalności, a także zwiększyć optymalizację kosztów.
Prezes Ambiscale podsumował, że dzięki możliwościom zapewnianym przez AliExpress "mniejsze firmy będą mogły nie tylko walczyć o klientów na rynku krajowym, ale także zyskać większą widoczność na arenie międzynarodowej".
Na ofercie dla sprzedawców e-commerce skorzystają zwykli kupujący
Na temat efektów decyzji AliExpress wypowiedział się także Kacper Rozenbaum, czyli dyrektor ds. strategicznych partnerstw, Base Linker. Na łamach parkiet.com stwierdził, że na ofercie dla sprzedawców e-commerce skorzystają również kupujący.
Rozwiązany może zostać problem długiego oczekiwania na dostawę produktów, a także dodatkowych opłat za transport zamówień z AliExpress. Według Kacpra Rozenbauma "otwarcie się na polskich sprzedawców ograniczy te dwie kwestie do minimum, wnosząc nową wartość dla obecnych i nowych użytkowników platformy".