Jury konkursu The Venture zakończyło obrady. Wkrótce dowiemy się, które startupy zmieniają świat na lepsze

Jurorzy konkursu The Venture - Michał Żebrowski, Agnieszka Oleszczuk-Widawska oraz Marian Owerko
Jurorzy konkursu The Venture - Michał Żebrowski, Agnieszka Oleszczuk-Widawska oraz Marian Owerko Mat. prasowe
16 grudnia w Warszawie odbyły się obrady jury konkursu The Venture, organizowanego przez markę Chivas Regal. Jego celem jest wyłonienie najlepszego „społecznego przedsiębiorcy”, który łączy biznes z działaniami, które zwiększają wrażliwość społeczną.

W polskiej edycji tego globalnego konkursu zgłosiło się ponad sto startupów. Zwycięzca i finaliści krajowego etapu, których poznamy 15 stycznia, mogą liczyć na pulę nagród w wysokości 80 tys. zł. Autor najlepszego pomysłu będzie miał również szansę przedstawić swój projekt na arenie międzynarodowej i zawalczyć o dofinansowanie jego realizacji oraz będzie uczestniczyć w tygodniowych warsztatach biznesowo-networkingowych w Oxfordzie.
Agnieszka Oleszczuk-Widawska, Evenea

To budujące, że ludzie w całej Polsce – nie tylko w Warszawie – mają taki zapał do prowadzenia pożytecznego społecznie biznesu. Skala innowacyjności i pozytywnego wpływu na otoczenie, jaki mają poznane przez nas firmy przerosła moje oczekiwania. To dzięki takim pomysłom inni przedsiębiorcy mają możliwość zobaczyć, że potrzeba społeczna czy środowiskowa może być także źródłem dobrego - pod względem modelu biznesowego -pomysłu.

Jury The Venture, w składzie Michał Żebrowski, Marian Owerko, Agnieszka Oleszczuk-Widawska oraz Philip Ainsworth, podjęło już decyzję, który polski startup jest najbardziej świadomy społecznie.
Marian Owerko, Bakalland

Zgłoszenia były na tak wysokim poziomie, że firmy, które zgłosiły się do The Venture z pewnością będą miały szansę odnieść sukces nie tylko na rynku lokalnym, ale nawet globalnym. Pamiętam czasy, kiedy zakładałem własny biznes – nie było wówczas wsparcia ze strony takich programów. Kiedy po dwóch latach od rozpoczęcia działalności fabryka mojej firmy została okradziona, musiałem zaczynać praktycznie od zera. To niezwykle pozytywne dla młodych przedsiębiorców, że teraz jest tyle inwestycji w młody biznes, istnieją nowe możliwości komunikacji, a ja również mogę przyczynić się do wspierania takich firm.

To druga edycja globalnego programu Chivas The Venture. Polscy przedsiębiorcy po raz pierwszy będą mieli szansę zaprezentować pomysły na dobry biznes. W zeszłym roku wyróżnione zostały między innymi firmy tworzące panele słoneczne do wynajęcia, automaty z sypkimi produktami spożywczymi, a także firma produkująca ozdobne osłony na protezy. Do pierwszej edycji konkursu zgłosili się przedsiębiorcy z 16 krajów. Do drugiej edycji The Venture zaangażowało się 29 rynków, w tym Polska, z której napłynęło ponad 100 zgłoszeń.

napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...