Grupa naTemat

Wykształcenie jest już mało ważne. Pracodawcy coraz częściej zwracają u kandydata uwagę na... religię

Dla 51 proc. pracodawców najważniejszą wartością, która pozwala odnieść sukces w biznesie jest "uczciwe życie".
Dla 51 proc. pracodawców najważniejszą wartością, która pozwala odnieść sukces w biznesie jest "uczciwe życie". Fot. Youtube/TVJ41262/http://skroc.pl/2d32b
Aktualnie rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie. Pracodawcy coraz rzadziej zwracają uwagę na wykształcenie kandydata do pracy. Obecnie częściej bardziej istotne jest dla nich, jakie wyższe wartości, w tym religijne, wyznaje osoba ubiegająca się o zatrudnienie. Firmy zdają sobie sprawę, że potencjalny pracownik, który nie ma autorytetów i nie identyfikuje się z systemem moralnym, nie będzie także szanował swoich przełożonych.

Pracownik musi być uczciwy
Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Okaeri Consulting oraz HumanGraph. Poproszeni przez badaczy pracodawcy o wskazanie trzech wartości, które powinny być istotne dla osób chcących odnieść sukces w biznesie, najczęściej wskazywali „uczciwe życie” (51 proc. respondentów). Co ciekawe, także pracownicy najczęściej wymienili tę cechę (38 proc.). Aż 63 proc. przedsiębiorców przyznało, że wartości ogółem mają wpływ na wybór dokonywany w trakcie rekrutacji.
Michał Nowak, dyrektor zarządzający z firmie doradczej Okaeri Consulting

Wartości mają kolosalne znaczenie zarówno przy wyborze pracodawcy, jak i przy wyborze pracownika. Coraz mniejsze znaczenie ma wykształcenie, rośnie za to waga doświadczenia i wyznawanych wartości. Nasze badanie wykazało, że znacznie rzadziej pracodawcy wskazują wykształcenie jako ważną wartość potencjalnego zatrudnionego, znacznie częściej uważają je za kluczowe pracownicy. Pracodawcy wskazują, że najważniejsza jest spójność pomiędzy tym, jak wygląda życie prywatne, a tym, jak wygląda życie zawodowe kandydata.

Dla firm coraz mniejsze znaczenie ma wykształcenie kandydata. Znacznie bardziej jest ono istotne dla pracowników – odpowiednio 35 proc. vs. 21 proc. na korzyść osób poszukujących zatrudnienia. Co ciekawe, ludzie chcący zdobyć posadę często jako istotną wartość w biznesie wymieniają również dobrobyt i chęć osiągnięcia bogactwa (25 proc.). Z kolei jest to ważne tylko dla 5 proc. przedsiębiorców.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Źródło: Newseria.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
KarieraPracaPrzedsiębiorcy
Skomentuj