Grupa naTemat

Firma z Krakowa chce być lepsza od Google Glass. Jej okulary mają odmienić sprzedaż towarów. Jak to możliwe?

Okulary Google Glass.
Okulary Google Glass. Fot. Thomas Hawk/http://skroc.pl/09ad2/flickr.com CC-BY/http://skroc.pl/66790
Spółka DataConsult z Krakowa, jako pierwsza w Polsce w toku prac badawczo-rozwojowych, opracuje mobilny system oparty o tzw. rozszerzoną rzeczywistość – ExpertAR. Technologia w oparciu o okulary podobnego rodzaju, jak Google Glass oraz system inteligentnej geolokalizacji, ma odmienić oblicze logistyki, kontroli jakości oraz produkcji towarów, a w konsekwencji usprawnić ich sprzedaż.

W Holandii to działa
Na czym polega tzw. rozszerzona rzeczywistość? Przede wszystkim umożliwia dodanie dodatkowych informacji o produkcie w formie streamingu wideo w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klient za pomocą specjalnie do tego celu przystosowanych okularów, może np. wyszukiwać towary na półce czy poszukiwać informacji o tych, które go interesują. Ponadto konsument może także sprawdzić, jak konkretne ubranie będzie leżeć na jego ciele czy poszczególny mebel będzie prezentował się w domu.

Z kolei w logistyce tzw. „rozszerzona rzeczywistość” pozwala znacznie sprawniej zarządzać zapasami towarów w magazynie. Szczególnie firmy z branży e-commerce muszą mieć perfekcyjnie działającą logistykę. W związku z tym, że panuje w niej ogromna konkurencja i podstawą sukcesu jest szybka realizacja zamówienia. Klientom zależy na czasie i nie lubią zbyt długo oczekiwać na dojście przesyłki.

Rozszerzoną rzeczywistość w swojej działalności wykorzystuje już np. firma Active Ants z Holandii, która działa w branży e-commerce. Jak pierwsza w Kraju Tulipanów wykorzystała okulary Google Glass z wbudowaną kamerą, ekranem oraz internetowym łączem – do realizacji zamówień towarów. W efekcie ich szybkość wzrosła o 15 proc., a liczba popełnianych błędów została zredukowana o 12 proc.

Szybkie wyszukiwanie, szybka ścieżka
Teraz jako pierwsza w Polsce podobne rozwiązanie o nazwie ExpertAR chce wprowadzić firma DataConsult z Krakowa. Spółka specjalizuje się w optymalizacji logistyki magazynowej swoich klientów przy użyciu opracowanych przez siebie systemów informatycznych. Realizacja innowacyjnego projektu będzie możliwa m. in. dzięki dofinansowaniu w kwocie 3,9 mln złotych pozyskanemu przez przedsiębiorstwo z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR) za pośrednictwem tzw. „szybkiej ścieżki”.

Dzięki jej wprowadzeniu przez NCBR jako pierwszej instytucji publicznej w Polsce, firmy przy zredukowanych do minimum formalnościach mogą pozyskać dofinansowanie na badania przemysłowe oraz prace rozwojowe. Data podjęcia decyzji przez rządową agencję o przyznaniu wsparcia lub odrzuceniu wniosku wynosi maksymalnie 60 dni. Wkrótce rozpocznie się tegoroczny nabór w ramach tzw. „szybkiej ścieżki”.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

POLUB NAS NA FACEBOOKU

ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
GoogleNCBRMarketingE-commerceIT/ICTTechnologie
Skomentuj