Powstały również dwa nowe stawy nawigacyjne, czyli stałe znaki nawigacyjne, zlokalizowane w odległości ok. 10 km od wejścia do świnoujskiego portu. Była to zarazem największa inwestycja hydrotechniczna w historii Urzędu. Wcześniej wybudowano falochron osłonowy o długości ok. 3 km, ostrogę o długości ok. 255 m przy falochronie centralnym, nowy tor podejściowy do portu zewnętrznego o głębokości technicznej 14,5 m i obrotnicę dla statków. Wszystkie te zadania zostały zrealizowane za środki budżetu państwa. Koszt prac nie przekroczył zapisanej w programie kwoty 1,016 mld zł.
Dzięki terminalowi LNG będzie można sprowadzać do Polski do 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, z możliwością powiększenia tej zdolności do 7,5 mld m sześc. Pierwotnie planowano, że budowa, o której zdecydował jeszcze rząd Jarosława Kaczyńskiego, zakończy się w połowie 2014 r.