
Reklama.
Samoloty i śmigłowce trafią tam w październiku. Na początek z Krosna wylecą dwa śmigłowce „Talon” i dwa samoloty „Czajka”. To może jednak być początek dużego kontraktu - Chińczycy zastanawiają się nad zamówieniem 50 kolejnych maszyn.
Szansa na finansowe odbicie
– Dotąd mieliśmy zamówienia tylko na pojedyncze sztuki. To za mało, żeby postawić firmę na nogi, pozwalało jedynie na pokrycie bieżących potrzeb, a nie na rozwój firmy – powiedział w rozmowie z portalem krosno24.pl Marian Zięba, prezes zarządu Aero-Kros.
– Dotąd mieliśmy zamówienia tylko na pojedyncze sztuki. To za mało, żeby postawić firmę na nogi, pozwalało jedynie na pokrycie bieżących potrzeb, a nie na rozwój firmy – powiedział w rozmowie z portalem krosno24.pl Marian Zięba, prezes zarządu Aero-Kros.
Dwuosobowa awionetka kosztuje około 250 tys zł., za śmigłowiec trzeba zapłacić dwa razy więcej. Jednak w przeciwieństwie do „Czajki”, śmigłowce „Talon” są jedynie składane i malowane w Polsce. Powstają w USA. Natomiast „Czajka” została zaprojektowana i wyprodukowana w Aero-Krosie. technologia też jest własna.
Dla Areoklubu
Zakłady w Krośnie istnieją już blisko 50 lat, powstały z myślą o obsłudze maszyn należących do aeroklubu. To właśnie tu powstała konstrukcja, która z powodzeniem może być wykorzystywana na potrzeby szkoleń czy turystycznego latania. Prace nad „Czajką” rozpoczęto w 2006 r. Konstruktorem samolotu jest Marek Pelczar. Rok później Centralna Szkoła Lotniczo-Techniczna Aeroklubu Polskiego zmieniła nazwę na Lotnicze Zakłady Produkcyjno–Naprawcze Aero-Kros.
Zakłady w Krośnie istnieją już blisko 50 lat, powstały z myślą o obsłudze maszyn należących do aeroklubu. To właśnie tu powstała konstrukcja, która z powodzeniem może być wykorzystywana na potrzeby szkoleń czy turystycznego latania. Prace nad „Czajką” rozpoczęto w 2006 r. Konstruktorem samolotu jest Marek Pelczar. Rok później Centralna Szkoła Lotniczo-Techniczna Aeroklubu Polskiego zmieniła nazwę na Lotnicze Zakłady Produkcyjno–Naprawcze Aero-Kros.
Samolot MP – 02 to dwumiejscowy, klasyczny górnopłat o konstrukcji kompozytowej. Pierwsza, oficjalna prezentacja samolotu nastąpiła na targach AERO 2009 w Friedrichshafen (Niemcy) w 2009 roku. Za ta maszynę zakłady Aero-Kros otrzymały tytuł Regionalnego Lidera Innowacji i Rozwoju 2010 w kategorii Innowacyjny produkt.
Firma nie jest gigantem - zatrudnia kilkanaście osób i rocznie może wyprodukować kilkanaście maszyn. „Czajka” znana jest już na niemieckim, belgijskim i francuskim niebie. Trafiło tam łącznie kilkanaście maszyn.
Napisz do autora: dariusz.rembelski@innpoland.pl