
Frontman heavymetalowej grupy Iron Maiden Bruce Dickinson zapowiedział na trwających targach w Paryżu, że chce kupić kilka sztuk samolotów odrzutowych FLARIS LAR 1. Muzyk i producenci odrzutowca planują też kooperację w sprzedaży Flarisów w Wielkiej Brytanii. To jeden z flagowych produktów polskiego lotnictwa - innowacyjny i elegancki odrzutowiec.
REKLAMA
Warto podkreślić, że Bruce Dickinson jest od połowy 2012 roku współzałożycielem i właścicielem firmy Cardiff Aviation zajmującej się serwisowaniem samolotów pasażerskich, a także doświadczonym pilotem o nalocie ponad 10000 godzin. Frontman Iron Maiden wyznał przed kamerami telewizji TVN24, że oprócz współpracy z Metal Master chce także kupić kilka Flarisów.
Zmiana silników
– Flaris cieszy się, podobnie jak dwa lata temu, olbrzymim zainteresowaniem. Nasze stoisko odwiedza wielu przedstawicieli mediów, biznesu, polityki czy branży lotniczej. Jednym ze zwiedzających, którego zachwycił nasz samolot, był pilot i wokalista Iron Maiden, Bruce Dickinson – mówi Sylwia Ładzińska, producentka odrzutowca.
– Flaris cieszy się, podobnie jak dwa lata temu, olbrzymim zainteresowaniem. Nasze stoisko odwiedza wielu przedstawicieli mediów, biznesu, polityki czy branży lotniczej. Jednym ze zwiedzających, którego zachwycił nasz samolot, był pilot i wokalista Iron Maiden, Bruce Dickinson – mówi Sylwia Ładzińska, producentka odrzutowca.
Samolot po raz pierwszy został pokazany dwa lata temu na salonie lotniczym w Paryżu. Do tej pory maszyna przechodziła próby kołowania z silnikiem Pratt & Whitney Canada PW615F o ciągu 6 kN. Teraz nastąpiła zmiana. Producent wybrał napęd dla prototypu i egzemplarzy seryjnych: Williams FJ33-5A o ciągu 7kN.
System ratunkowy
Samolot będzie wyposażony w spadochronowy system ratowniczy firmy Galaxy . Wybrano również dwie opcje wyposażenia awionicznego. Jest to zestaw Avidyne i Garmin G600. Flaris Lar1 1 został nagrodzony w konkursie na najlepsze innowacyjne rozwiązanie technologiczne w dziedzinie obronności. Wyróżnienie otrzymał w kategorii zespołowej. W konstrukcji samolotu wykorzystano osiem oryginalnych rozwiązań, które zostały opatentowane przez konstruktorów. Na początku przyszłego roku roku ruszy seryjna produkcja samolotu. Maszyna ma kosztować pięć milionów złotych.
System ratunkowy
Samolot będzie wyposażony w spadochronowy system ratowniczy firmy Galaxy . Wybrano również dwie opcje wyposażenia awionicznego. Jest to zestaw Avidyne i Garmin G600. Flaris Lar1 1 został nagrodzony w konkursie na najlepsze innowacyjne rozwiązanie technologiczne w dziedzinie obronności. Wyróżnienie otrzymał w kategorii zespołowej. W konstrukcji samolotu wykorzystano osiem oryginalnych rozwiązań, które zostały opatentowane przez konstruktorów. Na początku przyszłego roku roku ruszy seryjna produkcja samolotu. Maszyna ma kosztować pięć milionów złotych.
Samolot zbudowany jest z materiałów kompozytowych, dzięki czemu należy do kategorii tzw. lekkich odrzutowców dyspozycyjnych. Może być wykorzystywany jako maszyna do przewozu czterech osób lub też można na niej szkolić pilotów, w tym ewentualnie wojskowych.
