
Porażka jest nieunikniona w drodze do sukcesu. Słuszność tej tezy potwierdza przykład Norma Larsena i należącej do niego firmy Rocket Chemical Company z San Diego. Jest to producent słynnego sprayu WD-40, który służy do smarowania i wypierania wody ze szczelin, a w bardziej prozaicznej wersji - do odmrażania zamków w autach. Ale zanim powstała formuła produktu, wcześniej jego twórcy ponieśli 39 nieudane próby jej stworzenia. Stąd liczba 40 w nazwie.
REKLAMA
Historia WD-40 rozpoczęła się w 1953 r., kiedy w należącej do Norma Larsena firmie Rocket Chemical Company zespół pracowników próbował opracować środek, który zapobiegałby korozji poprzez wypłukiwanie (wypieranie) wody będącej jej przyczyną. Jednak udało się to dopiero za 40 razem.
Stąd cała nazwa WD-40 na początku brzmiała „Water Displacement—40th Attempt”, co oznacza mniej więcej „Wyparcie wody – 40 próba”. Następnie w 1969 r. została zmieniona na „WD-40 Company”.
Na początku preparat był wykorzystywany w lotnictwie. Jednak z czasem znalazł on coraz szersze zastosowanie, m.in. amerykańscy żołnierze używali go podczas wojny w Wietnamie do ochrony broni palnej przed wilgocią. Dziś jest powszechnie dostępny w każdym supermarkecie i stosowany w wielu domach. A jak zapewnia producent, formuła jest wciąż taka sama, jaka powstała po udanej 40 próbie.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
Źródło: Businessinsider.com
