
Groupon – platforma do zakupów grupowych obecna w ponad 40 krajach świata, w tym w Polsce, z powodu kłopotów finansowych zdecydowała się przeprowadzić restrukturyzację i zwolnić 1100 pracowników. Jednocześnie serwis zniknie z 7 państw, ale nie znad Wisły.
REKLAMA
Cięcia zatrudnienia obejmą 10 proc. załogi – przede wszystkim osoby zatrudnione w działach obsługi klienta i sprzedaży. Koszty odpraw wyniosą około 35 mln dolarów. Ponadto firma w celu zwiększenia rentowności wycofa się z 7 państw – Filipin, Maroka, Panamy, Puerto Rico, Tajlandii, Tajwanu oraz Urugwaju. Z kolei wcześniej w tym roku zakończyła również działalność w Grecji, Turcji i Indiach.
Groupon w Polsce
Na razie zniknięciem Groupona nie muszą martwić się osoby korzystające z jego usług nad Wisłą. Jak zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualne Media Zuzanna Seredyn, account manager z reprezentującej firmę w Polsce agencji MSL Warsaw – restrukturyzacja i wycofywanie się z dalszej działalności dotyczy jedynie państw wymienionych w komunikacie i nie obejmie naszego kraju.
Na razie zniknięciem Groupona nie muszą martwić się osoby korzystające z jego usług nad Wisłą. Jak zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualne Media Zuzanna Seredyn, account manager z reprezentującej firmę w Polsce agencji MSL Warsaw – restrukturyzacja i wycofywanie się z dalszej działalności dotyczy jedynie państw wymienionych w komunikacie i nie obejmie naszego kraju.
Groupon powstał w 2008 r. jako platforma przeznaczona do zakupów grupowych, za pośrednictwem której można sprzedawać dowolne produkty i usługi w internecie. Przed pojawieniem się firmy w Polsce, na fali jej popularności na świecie, jako pierwszy tego typu serwis zakupowy w naszym kraju powstał Gruper.pl, który dziś jest biznesem-widmo z wielkimi długami.
Film o przyczynach porażki zakupów grupowych
Inni duzi gracze w Polsce także zakładali tego typu serwisy. Agora stworzyła Happyday, a Allegro Citeam. Jednak po początkowym boomie popularności, przyszła równie duża lawina rozczarowania. Dlatego, że użytkownicy narzekali, iż firmy w ramach Groupona nie oferują pełnowartościowych produktów i usług. Z kolei przedsiębiorcy nie byli zadowoleni z powodu zbyt niskich zarobków uzyskiwanych za pośrednictwem platformy.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
