Syrenka powraca na polskie drogi. Wkrótce ma rozpocząć się ich seryjna produkcja

Syrenka z Kutna na drodze.
Syrenka z Kutna na drodze. Fot. Youtube/Łukasz Jędrzejczak/http://skroc.pl/11491
Firma AMZ-Kutno wzbudziła sensację wśród kierowców, kiedy w ostatni weekend testowała prototypy Syrenek na autostradzie A1. Tymczasem wspominana z sentymentem polska marka ma trafić do seryjnej produkcji już w przyszłym roku. Samochód ma rozpędzać się nawet do 180 kilometrów na godzinę.

Aktualnie firma testuje prototypy Syrenki w warunkach drogowych. W tym celu w trakcie ostatniego weekendu dwa samochody tej marki pokonały trasę z Kutna do Cieszyna w obu kierunkach z okazji 200-lecia Polskiej Motoryzacji. Czterocylindrowy napęd pojazdu o pojemności 1,4 l osiąga moc około 90 KM. Dzięki temu auto może osiągnąć maksymalną prędkość 180 kilometrów na godzinę.

Informowaliśmy już na łamach INNPoland, że za reaktywację marki z sentymentem wspominanej z czasów PRL-u odpowiedzialna jest firma AMZ-Kutno, która zajmuje się przede wszystkim projektowaniem specjalistycznych zabudów samochodowych i stworzyła m. in. pływający transporter opancerzony. Na początku zamierza produkować około 300-500 egzemplarzy Syrenki rocznie. Realizacja projektu dofinansowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju kwotą 4,5 mln zł z programu Demonstrator w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG).

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl


Źródło: Interia.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.