
REKLAMA
Kolejne trasy
Pod koniec ubiegłego roku Darty zaczęły kursować z Warszawy do Białegostoku oraz Lublina – o czym pisaliśmy w INNPoland. Z kolei na początku stycznia pojazdy bydgoskiej firmy wyjechały na trasy ze stolicy do Bielska-Białej, Katowic oraz Wisły.
Pod koniec ubiegłego roku Darty zaczęły kursować z Warszawy do Białegostoku oraz Lublina – o czym pisaliśmy w INNPoland. Z kolei na początku stycznia pojazdy bydgoskiej firmy wyjechały na trasy ze stolicy do Bielska-Białej, Katowic oraz Wisły.
W sobotę Dart pojedzie z Warszawy Wschodniej do stacji Wrocław Główny. Następnie dzień później pokona tę samą trasę w drodze powrotnej. Z kolei 30 stycznia pasażerowie będą mogli przejechać się polskim odpowiednikiem Pendolino z Lublina do stolicy Dolnego Śląska. Natomiast dzień później kolejne egzemplarze bydgoskiej Pesy dołączą do już kursujących pociągów pomiędzy Warszawą Zachodnią a Lublinem.
Szczęśliwy koniec
Dart został wyposażony w 352 miejsca siedzące, w tym 60 w pierwszej klasie, a 292 w drugiej. Ponadto pojazd posiada m. in. WiFi, klimatyzację, stojaki na rowery czy przedział barowy. W pociągu zamontowano także specjalne windy, które ułatwiają wjazd do pojazdu osobom niepełnosprawnym.
Dart został wyposażony w 352 miejsca siedzące, w tym 60 w pierwszej klasie, a 292 w drugiej. Ponadto pojazd posiada m. in. WiFi, klimatyzację, stojaki na rowery czy przedział barowy. W pociągu zamontowano także specjalne windy, które ułatwiają wjazd do pojazdu osobom niepełnosprawnym.
Przypomnijmy, że przekazaniu przez Pesę wszystkich egzemplarzy Darta do dyspozycji PKP Intercity pod koniec 2015 roku towarzyszyła duża nerwowość. W związku z tym, że istniała realna groźba utraty dotacji unijnej przez bydgoską firmę, z której w znacznym stopniu sfinansowano powstanie pociągów. Łączny koszt wyniósł 1,3 mld złotych, z czego 570 mln złotych pochodziło z funduszy europejskich.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
Źródło: TVN24bis.pl