
Reklama.
Dziś według szacunków Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej działa w Polsce ponad 2 miliony podmiotów gospodarczych. I choć nie doczekaliśmy się jeszcze sukcesów na miarę ukraińskiego Whatsappa czy węgierskiego Prezi (o firmach technologicznych z Doliny Krzemowej nie wspominając), jak pokazują firmy takie jak Brand24, LiveChat, a ostatnio Five App, i o naszych przedsiębiorcach jest coraz głośniej.
Jak zmienia się natura polskiego biznesu? Co robimy dobrze, a co musimy poprawić, a także jak programy takie jak UPC Think Big pomagają przedsiębiorcom w kolejnym odcinku cyklu INNŚniadanie rozmawiamy z Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes, oddziału dostawcy internetowego i telefonicznego odpowiedzialnego za obsługę firm.
Zdaniem Zawistowskiej przedsiębiorczość to część polskiego DNA. – Przedsiębiorczość Polaków jest legendarna. Zawsze mówiliśmy, że potrafimy łamać wszelkie bariery i jesteśmy stworzeni historycznie do tego, żeby wyszukiwać możliwości i promować rozwój naszych przedsiębiorstw czy przedsięwzięć – twierdzi Zawistowska.
Jednak, zdaniem Zawistowskiej, na podstawie dwóch edycji Think Big, konkursu organizowanego przez UPC Biznes nakierowanego na promowanie małych i ambitnych polskich firm, widać, że polska przedsiębiorczość się zmienia. – Polscy przedsiębiorcy rozpoczęli ekspansję międzynarodową. Dużą rolę w rozwoju przedsiębiorczości na odegrał internet. Dzięki temu narzędziu świat jeszcze nigdy nie był tak dostępny. Przedsiębiorcy mogą, wykorzystując nowoczesne narzędzia wychodzić poza granice, oferować swoje produkty i usługi na całym świecie – mówi Zawistowska.
Jednocześnie, globalny rynek to nie tylko dostęp do klientów na całym świecie, ale również globalna konkurencja. – Nie wystarczy mieć tylko pomysł na to, jaką usługę czy biznes chcemy wdrożyć, ale też do kogo adresujemy nasze usługi czy produkt, i w jaki sposób zaistnieć. W tej dziedzinie Polacy również radzą sobie świetnie – przekonuję Zawistowska i dodaje że, przykładami na to są laureaci dwóch poprzednich edycji konkursu Think Big – IzzyBike oraz Luna EMG.
Są jednak obszary, w których Polacy wciąż mają duża pracę do wykonania, twierdzi Zawistowska. – Problemem jest wspieranie przedsiębiorców w tym, żeby uwierzyli, że mają dobry pomysł i mogą zawalczyć o jego realizację. Jest mnóstwo pomysłów, tylko że potem brakuje sposobu na to, żeby je przekuć na rzeczywisty produkt, czy usługę – mówi Zawistowska.
W tym roku UPC Biznes po raz pierwszy podczas Finałowej Gali Think Big, która odbędzie się 10 marca w Warszawie będzie nagradzać nie tylko tych którzy się odważyli i już przeszli etap od pomysłu do własnej firmy, ale także tych, którzy wspierają przedsiębiorców w ich działaniach. Wraz z INNPoland, UPC Biznes uruchomiło konkurs Ambasador Polskiej Przedsiębiorczości Think Big, który ma na celu wyłonić osoby, które mając sukcesy na własnym koncie, wspierają innych w drodze do tworzenia własnych firm. – Nagradzając Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości idziemy krok dalej, Jest sporo programów dla start upów, ale mało się mówi o tych ludziach, którzy inspirują, którzy stoją za sukcesem wielu polskich przedsiębiorców – twierdzi Zawistowska.
Materiał powstał przy współpracy z kawiarnią Milion Bułek www.milionbulek.pl