
Rodzinność nie powinna oznaczać bezwzględnego prawa do wysokich stanowisk. Zawsze jest rada nadzorcza, doradzanie w kreowaniu strategii czy wizerunku firmy. To też ważne funkcje, a nie związane z działaniami operacyjnymi.
Marketing emocjonalny odwołuje się do emocji związanych z daną firmą. Takie emocje buduje się przez lata, to najwiarygodniejszy przekaz. Wchodząc w marketing przymiotnikowy sprawimy, że nasi klienci się od nas odwrócą.
Oczywiście. Najpoważniejszym z nich jest założenie, że najwyższe stanowiska menedżerskie muszą być obsadzone przez rodzinę. Trudno wówczas pozyskać do takiej firmy ambitnych ludzi, bo skoro jest granica, której się nie przeskoczy, to chcący się rozwijać pracownik nie będzie taką firmą zainteresowany. Poza tym, może się zdarzyć i tak, że nikt z rodziny nie nadaje się do kierowania przedsiębiorstwem. No, a jak się nie nadaje, to nie powinien kierować!
napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl