Pomysł prosty i, wydawałoby się, oczywisty: posadzić studentów informatyki i zamiast odczytywać im kolejne mądre sentencje z podręczników, po prostu dać im zadanie do realizacji. Takie zajęcia odbywają się jednak na polskich uniwersytetach rzadko. Tym większym wyjątkiem jest program „Junior KMD Academy”, w ramach którego grupa kilkudziesięciu studentów napisała darmową aplikację PILLER.
PILLER ma pilnować, by pacjenci sumiennie łykali przepisane im specyfiki. W prostym panelu można stworzyć szczegółowy harmonogram, obecjmując zarówno wielkości dawki, jak i godziny przyjęcia leku. Dla uproszczenia osoba, która musi łykać lekarstwo, może zrobić jego zdjęcie. Aplikacja przypomni wówczas o konieczności wzięcia leku, wyświetlając obrazek.
Oczywiście, na rynku aplikacji znalazłyby się zapewne konkurencyjne produkty, niektóre pewnie za darmo. Jednak zaletą PILLERA jest prostota oraz doświadczenie, jakie przy tej okazji zdobyli twórcy aplikacji – grupa kilkudziesięciu studentów rozmaitych polskich uniwersytetów, uczestnicząca w programie „Junior KMD Academy”, w ramach którego powstał PILLER. – 21 000 linii kodu, które zajęłyby ponad 700 stron drukowanego tekstu: pod tymi liczbami kryje się dla młodych ludzi wielka wartość, czyli zdobyte umiejętności praktyczne – dowodził Dawid Suryś, jeden z uczestników projektu.
– Ćwiczenia na uczelniach wyższych są niezwykle cenne, ale niewystarczające w kontekście przygotowania do podjęcia pracy – podsumowała inna uczestniczka, Katarzyna Ambroziak. – Możemy się szkolić w domu, lub też, co zdecydowanie jest bardziej efektywne i po prostu ciekawsze, skorzystać z pomocy profesjonalistów – kwitowała.
Taką pomocą jest Junior KMD Academy: program, nad którym czuwają specjaliści z KMD Poland. Dotychczas odbyły się dwie edycje akademii – w ciągu sześciu miesięcy pod okiem zawodowców powstała aplikacja, a przy okazji uczestnicy mieli okazję uczyć się, jak przeprowadzić projekt informatyczny w efektywny sposób.