Black Friday = Wielka Ściema. W morzu spektakularnych promocji znalazło się niewiele prawdziwych okazji

Nie wszystkie promocje z okazji Black Friday były realne, część była tylko marketingowym trikiem.
Nie wszystkie promocje z okazji Black Friday były realne, część była tylko marketingowym trikiem. Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta
Choć do sklepów ruszył tłum klientów, to cała gorączka związana z Black Friday może być jedną wielką iluzją. Przedstawiciele porównywarki cen szpiegomat.pl przyjrzeli się cenom wybranych produktów i znaleźli zaskakująco niewiele różnic w stosunku do tego, co w sklepach możemy znaleźć na co dzień.

Do walki o portfel klienta ruszyły w Czarny Piątek niemal wszystkie szanujące się sieci handlowe, bez względu na swój profil i charakter produktów. Po przyjrzeniu się ich ofertom analitycy szpiegomat.pl doszli do wniosku, że w przypadku artykułów takich jak aparat Nikon D5300 w sklepie morele.net czy telewizor LG w kajt24.pl cena nie zmieniła się ani o złotówkę. Ba, słuchawki JBL w sklepie sferia wręcz podrożały. Z drugiej jednak strony, pojawiły się rzeczywiście oferty z rabatem – m.in. na konsole PS4 czy słuchawki Sennheiser.

Cóż, Black Friday i inne tego typu okazje, to po prostu szansa na przewietrzenie półek – twierdzą specjaliści szpiegomat.pl. I na całkiem niezły zarobek, bowiem w USA – przynajmniej według obiegowej opinii – w ciągu kilku dni pod koniec listopada jest szansa zarobić więcej niż przez resztę roku.

Nad Wisłą też zresztą to wzmożenie widać. W Czarny Piątek strony sklepów w sieci odwiedziło 5,3 mln osób, czyli co piąty polski internauta. W Cyber Monday było to 4,7 mln ludzi. Ruch w polskim e-commerce rośnie więc w tych dniach o 20-25 proc. Czy przekłada się to na sprzedaż – nie wiadomo. Ale można przypuszczać, że nikt nie jest na tej nowej świeckiej tradycji stratny. Inaczej by się ona nie przyjęła.


źródło: dlahandlu.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.