H&M otwiera sklep, jakiego nikt się nie spodziewał. Zaskoczą klientów nie tylko cenami

H&M otworzy odzieżowy dyskont o nazwie Afound
H&M otworzy odzieżowy dyskont o nazwie Afound Foto: Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Szwedzka firma odzieżowa H&M jeszcze w tym roku otworzy odzieżowy dyskont. Będzie w nim sprzedawać ubrania swojej produkcji oraz od siostrzanych firm, wchodzących w skład koncernu – są to marki Monki, & Other Stories i COS.

Dyskont ma nosić nazwę Afound. Pierwszy stanie oczywiście w Sztokholmie, przy handlowej ulicy Drottninggatan. Prawdopodobnie oprócz marek koncernu H&M znajdzie się w nim miejsce dla produktów innych wytwórców. Nie wiadomo jednak jak duży będzie ich odsetek.

Jeśli Afound w Sztokholmie zda egzamin, to firma będzie otwierać odzieżowe dyskonty w innych lokalizacjach - pisze serwis Fashionunited.uk.

Zapowiedź szwedzkiego koncernu jest podyktowana spadkiem sprzedaży. Według ostatnich danych w lutym obniżyła się ona o 1 proc. Teoretycznie to niewiele, ale po opublikowaniu tych danych, akcje firmy na giełdzie w Sztokholmie spadły o ponad 5 procent. Sprzedaż H&M obniża się już od jakiegoś czasu, ostatni kwartał 2017 roku sieć zamknęła czteroprocentowym spadkiem.

Sieci na pewno nie pomogły afery, których H&M stał się mimowolnie bohaterem. Media donosiły, że firma spala niesprzedane ubrania w piecu. Sieć wyjaśniła jednak, o co dokładnie chodzi. W ostatnim czasie firma musiała się też tłumaczyć z wypuszczenia reklamy z czarnoskórym chłopcem w bluzie z napisem "Coolest monkey in the jungle", niektórzy klienci dopatrzyli się też słowa Allah na skarpetkach H&M.


Nowy format ma być wypełniony ubraniami zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Sieć zapowiada duży wybór i niskie ceny.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.