Czekasz na zwrot nadpłaconego podatku? Oszuści już zaczynają na ciebie polować

Oszuści wzięli na cel osoby czekające na zwrot nadpłaconego podatku.
Oszuści wzięli na cel osoby czekające na zwrot nadpłaconego podatku. Fot. Paweł Małecki / Agencja Gazeta
Jak twierdzi w specjalnym komunikacie resort finansów do podatników używających poczty e-mail zaczynają już trafiać oszukańcze wiadomości, dotyczące zwrotu nadpłaconego podatku.

– To próba wyłudzenia danych, nie należy takich e-maili otwierać – ostrzega ministerstwo. W treści wiadomości znajduje się informacja, że otrzymanie zwrotu podatku jest uzależnione od uzupełnienia formularza elektronicznego na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

– Do wiadomości dołączony jest załącznik o nazwie „DYREKCJA GENERALNA FINANSA PUBLICZNA.pdf”, który udaje oficjalną korespondencję urzędową – ostrzega ministerstwo. Już sama jakość polszczyzny użytej w tym tytule sugeruje, że coś jest „nie tak”. Resort woli jednak dmuchać na zimne.

Zgodnie z komunikatem otwarcie linku, który znajduje się w wiadomościach, prowadzi użytkownika do imitacji strony internetowej ministerstwa finansów. Oszuści próbują tam uzyskać od naiwnych dane osobowe, hasła logowania do poczty elektronicznej i numery kart kredytowych. – W pliku nie stwierdzono obecności żadnego znanego kodu złośliwego – stwierdza resort, co jednak nie znaczy, że nie czają się w nim niespodzianki, które jeszcze nie są informatykom z działów bezpieczeństwa IT znane.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.