Skoro naukowcy i publicyści zaczynają narzekać na to, jak wiele czasu spędzamy z nosem w komputerze i smartfonie, Facebook szykuje odpowiedź. Nowa funkcja w portalu społecznościowym ma pokazywać użytkownikom, ile czasu spędzili na tym portalu społecznościowym. Biorąc pod uwagę, jak często słyszymy „zaglądam tam raz dziennie”, może się okazać, że – owszem, raz dziennie, za to na kilka godzin.
Aplikacja Facebooka nie jest jedynym narzędziem tego typu, jakie może trafić do użytku w najbliższym czasie. Zarówno Android, jak iOS mają wkrótce uruchomić specjalne programy liczące, jakie aplikacje pochłaniają najwięcej naszej uwagi, zaalarmować, gdy z nimi przesadzamy, a nawet... zablokować je.
Facebook podąża za tym trendem. Dobitnym dowodem ma być zmiana algorytmu odpowiadającego za news feed: nowy algorytm ma ograniczać liczbę
mało wartościowych – za to chwytliwych – treści video. Efektem był pierwszy w historii spadek oglądalności portalu w ostatnim kwartale poprzedniego roku. – Ta zmiana
zmniejsza ilość czasu spędzonego na Facebooku o niemal 50 mln godzin każdego dnia – przyznał potem Zuckerberg. Pytanie zatem, czy nowa funkcja nie okaże się strzałem w stopę społecznościowego giganta.