Czego to ludzie nie wymyślą: te filiżanki powstały z niezwykłego surowca

Filiżanki niemieckiej firmy powstają z masy powstałej z fusów z kawy, odrobiny klejów i drobin drewna.
Filiżanki niemieckiej firmy powstają z masy powstałej z fusów z kawy, odrobiny klejów i drobin drewna. Fot. Kaffeeform / Facebook
Filiżanki tworzone przez berliński start-up Kaffeeform to produkt niezwykły i nic dziwnego, że doczekały się nagrody Red Dot Design Award 2018. Choć formą przypominają zwykłe naczynia do kawy, to same w sobie są... kawą.

Do ich stworzenia projektant Julian Lechner wykorzystał bowiem fusy z kawy. Połączył je z naturalnymi klejami i drobinami drewna, dzięki czemu powstał wyjątkowy – ekologiczny, a zarazem intrygujący formą – surowiec.

Fusy zostały zebrane z berlińskich kawiarni. Przekształcono je w płynny materiał, z którego ostatecznie uformowano filiżanki. Co ciekawe, nie jest to naczynie jednorazowego użytku – filiżanki są na tyle trwałe, że można je umyć i wykorzystać ponownie.

Inna sprawa, że produkty Kaffeeform nie są nazbyt tanie. Cena pojedynczej filiżanki (powstają dwie formy: na potrzeby espresso oraz cappuccino) sięga od 14,90 do 19,90 euro. Kubek do kawy w wersji przypominającej kubki, jakie dostajemy w kawiarniach sieciowych lub na stacjach benzynowych, również kosztuje 14,90. Może jednak gra jest warta świeczki?
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.