W Polsce jest coraz więcej milionerów. Praca na etacie im się nie opłaca, robią to inaczej

W Polsce milionerzy to liniowcy, czyli osoby płacące 19-procentowy podatek.
W Polsce milionerzy to liniowcy, czyli osoby płacące 19-procentowy podatek. 123rf.com / zdjęcie seryjne
Jak zostać milionerem? Okazuje się, że wzrost gospodarczy w naszym kraju jest tak duży, że sprzyja stawaniu się milionerem. Z najnowszych danych wynika, że w 2017 r. ponad 25 tys. osób w Polsce osiągnęło dochód przekraczający milion złotych.

Dane są wiarygodne, bo pochodzą z izb administracji skarbowej i opierają się na deklaracjach PIT, jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna”. Stąd wiadomo, że najwięcej milionerów to tzw. „liniowcy”, czyli osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i rozliczające się według 19 proc. stawki.

Opłaca się być liniowcem w Polsce
Taka formuła działalności bardziej opłaca się milionerom, niż zatrudnienie na etacie. Dzięki temu zamiast 32-proc. podatku płacą 19-proc. Mają także relatywnie niskie składki na ubezpieczenie społeczne - 1,5-2 proc. miesięcznego dochodu, zamiast etatowych 9,76 proc.

Świadczyć o tym mogą dane. W 2017 r. w woj. opolskim milionerzy liniowcy to ok. 95 proc. milionerów. W tym samym czasie milionerzy liniowcy w woj. mazowieckim stanowili ok. 65 proc., a etatowcy... zaledwie 14 proc.

Grono milionerów dynamicznie się powiększa, a głównym powodem tego wzrostu jest koniunktura w gospodarce. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat do tej grupy dołączyło ponad 10 tys. osób. Najwięcej milionerów mieszka w woj. mazowieckim (6,7 tys.), a najmniej w opolskim (395).


Jak pisaliśmy w INNPoland.pl,  ubiegłoroczny milioner-rekordzista z Mazowsza zarobił w 2017 roku 107 milionów złotych. Nowi milionerzy zatem stanowią grupę, która zarabia raczej znacznie więcej niż jeden milion złotych.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.