Coca-Cola szuka nowych nisz, m.in. na rynku napojów zawierających składniki marihuany.
Coca-Cola szuka nowych nisz, m.in. na rynku napojów zawierających składniki marihuany. Fot. Marcin Stępień / Agencja Gazeta
Reklama.
Jak twierdzą dziennikarze Bloomberga, koncern z Atlanty podjął już rozmowy z wiodącym producentem takich napitków, kanadyjską firmą Aurora Cannabis. Po doniesieniach na ten temat notowania kanadyjskiej spółki na nowojorskiej giełdzie podskoczyły o 23 proc., choć żadna z zainteresowanych stron otwarcie nie potwierdziła doniesień agencji.
Napoje na bazie marihuany
Nie ulega jednak wątpliwości, że cała branża interesuje się CBD. Producent piwa Corona, Constellation Brands Inc. ogłosił już, że zainwestuje niemal 4 mld dol. w Canopy Growth Corp., producenta marihuany z Kanady. Inny producent piwa, Heineken, chce wykorzystywać w niektórych swoich napojach THC, aktywny składnik cannabis.
Z kolei firma Molson Coors Brewing Co. założyła spółkę joint venture z Hexo's Corp. z prowincji Quebec – również ta wspólna firma ma produkować napoje oparte na CBD.
To nagłe zainteresowanie marihuaną – która mimo wszystko budzi kontrowersje i nie została zalegalizowana we wszystkich stanach USA – to efekt spadającego zainteresowania i malejącej sprzedaży tradycyjnych produktów branżowych gigantów. Nowych możliwości szuka również Coca-Cola, która w sierpniu ogłosiła przejęcie Costa Coffee za, bagatela, ponad 5 mld dolarów.