Ponad 10 tysięcy sklepów w Polsce. Takie plany może mieć jedna z sieci handlowych

Sklep Żabka w Toruniu. Jak przekonują szefowie sieci, ten format jest idealnie dopasowany do potrzeb wielkomiejskiego klienta.
Sklep Żabka w Toruniu. Jak przekonują szefowie sieci, ten format jest idealnie dopasowany do potrzeb wielkomiejskiego klienta. Fot. Wojciech Kardas / Agencja Gazeta
Już dziś sieć Żabka liczy sobie ponad 5200 sklepów w całym kraju, ale być może ambicje menedżerów firmy są dwukrotnie większe. I wydają się być niemalże w zasięgu ręki, tylko w tym roku Żabka Polska chce uruchomić około 700 nowych sklepów.

Ambicje są imponujące. – Widzimy perspektywę dla sieci liczącej około 10-10,5 tys. sklepów – cytuje prezesa Żabka Polska, Tomasza Suchańskiego portal Wiadomości Handlowe. Z jego perspektywy na polskim rynku jest mnóstwo odpowiedniej jakości lokalizacji, z reguły powstających po likwidowanych oddziałach bankowych.

W efekcie powstają lokalizacje rozsiane po całym mieście, w komfortowych dla klientów punktach (tylko w Warszawie istnieje już pół tysiąca sklepów pod tym szyldem). A sieć ma w ofercie to, czego oczekuje wielkomiejski konsument: produkty na wynos, do odgrzania w domu. I nierzadko jej sklepy bywają otwarte w każdą niedzielę – z uwagi na status placówki pocztowej, o czym głośno było w ciągu kilku ostatnich miesięcy.

- Rozrastanie się aglomeracji jest dla nas oczywistą szansą – powiedział Suchański. – Miasta z taką dynamiką rozwoju otwierają przed nami nowe możliwości. (…) W naszych planach nie uwzględniamy, np. migracji mieszkańców z małych do dużych miast. Analizujemy jednak rozwój rynku mieszkaniowego, bo jeśli w tym obszarze nastąpi spowolnienie lub kryzys, to będzie miało to istotny wpływ na nasze plany rozwoju – kwituje.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.