Black Friday i Cyber Monday mogą się schować. To w ten dzień Polacy kupują najwięcej

W jeden przedświąteczny poniedziałek Polacy kupują najwięcej przedmiotów.
W jeden przedświąteczny poniedziałek Polacy kupują najwięcej przedmiotów. Fot. Grzegorz Skowronek / Agencja Gazeta
Jest taki dzień tylko jeden raz do roku – brzmią słowa polskiej świątecznej piosenki. Tym razem nie chodzi jednak o Boże Narodzenie, lecz o przedświąteczną gorączkę, podczas której polscy klienci dokonują największych zakupów.

Black Friday i Cyber Monday bledną w obliczu szczytu zakupowego, który zwykle wypada w jeden przedświąteczny poniedziałek. Według danych serwisu Allegro gromadzonych przez kilka lat jest to zazwyczaj 12-14 dni przed Wigilią Bożego Narodzenia. W tym roku dzień zakupowego szaleństwa przypadnie na poniedziałek 10 grudnia.

– Takie zachowanie klientów jest bardzo racjonalne z kilku powodów. Po pierwsze, od szczytu zakupowego do Gwiazdki jest tyle dni, że przesyłka zdąży do nas dotrzeć. Po drugie zostaje jeszcze na tyle dużo czasu, że można zamówiony prezent obejrzeć i ewentualnie zwrócić lub wymienić. Po trzecie zaś dzięki wcześniejszym zakupom nie poddajemy się świątecznej gorączce, a decyzje podejmujemy rozsądnie i z planem – tłumaczy Francois Nuyts, CEO Allegro.

Rekordowy rok
W zeszłym roku punkt kulminacyjny internetowych zakupów miał miejsce 11 grudnia - Polacy kupili wtedy na Allegro ponad 2,16 mln przedmiotów. Serwis przewiduje, że w tym roku padnie rekord, bo tydzień przed spodziewanym szczytem klienci dokonali zakupu aż 2,2 mln rzeczy.


Według barometru Providenta, Polacy zamierzają wydać w te święta średnio 719 zł. To niemal taka sama kwota, jak z zeszłego roku (721 zł) i sprzed dwóch lat (722 zł).
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.