Znaki, które krzyczą: „przerosłeś swoją firmę”. Eksperci podpowiadają, kiedy warto zmienić pracę

W którym momencie powinno się zmienić pracę?
W którym momencie powinno się zmienić pracę? 123rf.com/Paul Vasarhelyi/zdjęcie seryjne
Czy to tylko chwilowe zmęczenie dotychczasową pracą, czy powinienem zacząć rozglądać się za czymś nowym? - takie pytanie regularnie zadają sobie miliony Polaków. Eksperci podpowiadają, jak udzielić na nie satysfakcjonującej nas odpowiedzi.

W jaki sposób rozpoznać czy ogarnęło nas tylko chwilowe znużenie, czy - mówiąc kolokwialnie - w firmie zrobiło się dla nas zwyczajnie zbyt ciasno? W rozmowie z CNN doradcy zawodowi wskazują na kilka czynników.

Jednym z nich jest... zbyt częste spoglądanie na zegarek. I o ile zerknięcie na niego w porze obiadowej czy w trakcie spotkania może być uzasadnione, o tyle wpatrywanie się w przesuwający się po tarczy minutnik na dwie godziny przed wyjściem zaczyna być już dość niepokojące. Tak samo zresztą, jak bujanie w obłokach w godzinach pracy i wyobrażanie siebie siedzącego na krześle szefa.

– Najbardziej wiarygodną oznaką tego, czy ktoś jest zaangażowany jest upływ czasu – dowodzi Matt Youngquist z firmy coachingowej Horyzont.

Kolejnym sygnałem, prozaicznym, ale jakże życiowym, jest stagnacja w zakresie otrzymywanych obowiązków i… wynagrodzenia. Ta pierwsza wywołuje frustrację w związku z brakiem poczucia samorozwoju. Przytaczaliśmy niedawno wyniki badań firmy Jobhouse, które pokazały, że poczucie rozwoju jest jednym z najważniejszych czynników, z których składa się ogólne zadowolenie z wykonywanej pracy. Za ważne uznało je aż 76 proc. badanych.

Podobnie jest z zarobkami. Wcześniej warto jednak zapoznać się z aktualnymi trendami na rynku pracy. W Polsce wzrost wynagrodzenia wyniósł w październiku aż 7,6 proc., składają się jednak na niego przecież tak pensje programistów czy budowlańców (które gwałtownie idą w górę), jak i administracji publicznej, gdzie zarobki od lat stoją niemal w miejscu.


A, że to być może ostatni dobry moment na istotne podrasowanie swojej pensji przekonuje Aleksandra Wesołowska z portalu praca.pl. – Wiele prognoz pokazuje, że może wzrosnąć stopa bezrobocia. Boom na rynku pracy mamy już prawdopodobnie za sobą – dowodziła w rozmowie z INNPoland.pl.

Jednym z bardziej dotkliwych problemów, których czasami nie da się rozwiązać bez ucieczki z firmy, jest też… brak dumy z wykonywanej pracy. Towarzyszy temu zresztą często poczucie, że to co robimy jest w gruncie rzeczy nieistotne, a stąd już prosta droga do spadku motywacji i zaangażowania.

– Kiedy czujesz, że przyczyniasz się do wzrostu swojej firmy i wywierasz na nią wpływ... to jeden z głównych powodów, dla których ludzie lubią pracować w danym miejscu – puentuje cytowana przez CNN Sarah Stoddard, ekspertka z Glassdoor.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.