Nowa generacja bogaczy jest zadziwiająco młoda. Ujawniono, ile lat mają multimilionerzy

Paris Hilton i Mark Zuckerberg są symbolami nowego pokolenia amerykańskich superbogaczy, w wieku zaledwie średnim.
Paris Hilton i Mark Zuckerberg są symbolami nowego pokolenia amerykańskich superbogaczy, w wieku zaledwie średnim. Fot. 123rf.com
Tylko 47 lat, czyli aż o 11 mniej niż jeszcze pięć lat temu, ma dziś przeciętny amerykański bogacz. Mało tego, liczebność tej superelity stale się zwiększa, a zasobne portfele – puchną. Ogromny pokoleniowy transfer bogactwa dopiero się zaczyna – komentują te badania eksperci.

Wyniki badania można stosunkowo łatwo zakwestionować: przeprowadziła je firma konsultingowo-badawcza Spectrem Group, zajmująca się ankietowaniem inwestorów giełdowych. W tym przypadku badanie przeprowadzono w niewielkiej 185-osobowej grupie inwestorów posiadających portfel inwestycyjny o wartości przekraczającej 25 mln dol.

A jednak wyników tych nie należy przedwcześnie przekreślać, bowiem zgadzają się one z innymi dotychczasowymi analizami ekspertów. Wynika z nich, że wśród bogaczy pojawia się nowe pokolenie – spod znaku Marka Zuckerberga i Paris Hilton, co oznacza w uproszczeniu tych, którzy dorobili się sami i tych, którzy swój majątek odziedziczyli.

Raczej Buffett niż rentier
Tych drugich jest znacznie więcej niż pierwszych, wśród inwestorów to może być 90 proc. Ale liczba bogatych rodzin rośnie – w zeszłym roku Spectrem doliczyła się 172 tys. takich rodzin w USA, w porównaniu do 84 tys. dekadę wcześniej. Co więcej, bogaci raczej hołdują stylowi Warrena Buffetta niż rentiera: 70 proc. z nich deklaruje, że wciąż pracuje.


Paradoksalnie, rówieśnicy nowej grupy dominującej wśród superbogaczy – osoby w wieku 35-54 lata – to jednocześnie najbardziej ubożejąca grupa wiekowa w USA. Ich stan posiadania, którego tradycyjnym fundamentem było własne lokum, stracił na wartości 41 proc.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.