Solorz chce wypłacić prawie 2 mld dywidendy. Zarząd Polsatu sprawdzi, czy nie zaburzy to rozwoju firmy

Zygmunt Solorz, większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu, zaproponował, by spółka przez następne trzy lata wypłaciła 1,8 mld zł dywidendy.
Zygmunt Solorz, większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu, zaproponował, by spółka przez następne trzy lata wypłaciła 1,8 mld zł dywidendy. Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Zygmunt Solorz, jako większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu, planuje przeznaczyć przez platformę 1,8 mld zł na dywidendę wypłacaną przez kolejne trzy lata. Aby pomysł został wprowadzony w życie, musi najpierw uzyskać akceptację zarządu spółki, która sprawdzi, czy taka polityka nie zaburzy rozwoju firmy.

Prawie dwa miliardy w trzy lata
Zygmunt Solorz zaproponował, aby przez najbliższe trzy lata akcjonariuszom Cyfrowego Polsatu została wypłacona dywidenda w łącznej wysokości co najmniej ok. 1,8 mld zł, jak czytamy w przesłanym do mediów komunikacie.

Postulat obejmuje ustalenie rocznej kwoty dywidendy na poziomie minimum 4% liczonych ze średniej kapitalizacji spółki z grudnia 2018 roku, czyli około 0,93 złotego na akcję.

Solorz uważa, że spółka poradzi sobie z dywidendą - ma solidne fundamenty w postaci zdrowych aktywów i powtarzalnych strumieni finansowych. – Dywidenda oparta o takie założenia będzie zdrowym kompromisem pomiędzy zapewnieniem godziwego i powtarzalnego wynagrodzenia na rzecz akcjonariuszy Spółki a dalszym jej oddłużaniem – podano w komunikacie.

Weryfikacja pomysłu
Zarząd Cyfrowego Polsatu zapowiedział, że oszacuje możliwości alokacji zasobów gotówkowych pod kątem wypłaty dywidendy zgodnie z oczekiwaniami wyrażonymi przez Solorza. Proces weryfikacji ma zakończyć się w marcu 2019 r.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.