Polskie auto elektryczne zrobią "koledzy z Niemiec". Będzie gotowe może za 3 lata

Kiedy powstanie pierwszy polski "elektryk"? EMP ciągle przekłada terminy
Kiedy powstanie pierwszy polski "elektryk"? EMP ciągle przekłada terminy 123rf.com / zdjęcie seryjne
Sen premiera Morawieckiego o milionie elektrycznych aut na naszych drogach już dawno pękł jak mydlana bańka. Teraz – po raz kolejny – przesuwa się data uruchomienia w Polsce produkcji samochodu na prąd. Jak dobrze pójdzie, ruszy ona "do 2023 roku".


Przynajmniej tak twierdzi prezes spółki ElectroMobility Poland Piotr Zaremba, cytowany przez TVN24BiS.pl. No i okazuje się, że wszystkie wcześniejsze zapowiedzi i konkursy na wizualizację pojazdu nie miały większego sensu i znaczenia, bo tak naprawdę budową polskiego auta elektrycznego zajmą się Niemcy.

– Samochodu i fabryki nie buduje się w rok, zwłaszcza jeśli po drodze trzeba stworzyć cały ekosystem dostawców i partnerów motoryzacyjnych, którego do tej pory w Polsce brakowało – powiedział Zaremba i zapowiedział, że EMP wybrała partnera technicznego do tego projektu. To firma EDAG Engineering z Niemiec.

Bez pomocy ani rusz
– Główną osią ekosystemu ma być właśnie współpraca z partnerem technicznym, tak zwanym integratorem, który jako doświadczony podmiot wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje we wprowadzaniu nowych modeli do masowej produkcji, przez co wesprze całość procesu technologicznego – wyjaśnił Zaremba.


Dodał, że masowa produkcja aut elektrycznych w Polsce ma ruszyć przed 2023 rokiem a z taśm ma zjeżdżać najpierw 100 a potem 200 tysięcy aut rocznie.

– W początkowej fazach zapewne wykorzystamy doświadczenie naszych kolegów z Niemiec, ale niezbędny do realizacji projektu know-how będzie z czasem transferowany, a wraz z nim wzrastać będzie zaangażowanie oddziału polskiego, w którym zatrudnienie znajdą polscy inżynierowie i którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje rodzimych aut elektrycznych – powiedział szef EMP.

Spółka ElectroMobility Poland powstała w 2016 roku, założyły ją koncerny energetyczne PGE, Energę, Eneę oraz Tauron.

Jednocześnie od dawna wiadomo, że zapisana w planie Rozwoju Elektromobilności obietnica Morawieckiego dotycząca miliona aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku jest mrzonką. Dziś jest u nas zarejestrowanych 3,5 tysiąca "elektryków".
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
KARIERA 0 0Rzuciła pracę programistki, żeby opiekować się cudzymi kotami. I świetnie na tym wyszła
0 0Słodkie napoje jak papierosy. W tym kraju ich reklamowanie będzie całkowicie zakazane
0 0Zbliża się poniedziałek, a ty nie masz energii? Sprawdź, ile kawy będziesz potrzebował
BIZNES 0 0Jak to wędlina, skoro mięsa nie ma? Mięsożercy narzekają, ale w ten biznes wchodzą potentaci
0 0Potężny zastrzyk finansowy dla polskiej pisarki. Wiemy, ile Tokarczuk zarobi na Noblu
0 0Milion złotych na emeryturę. Wystarczy, że będziesz tyle zarabiać i odkładać co miesiąc 15 proc.
0 0Joker bije rekordy nie tylko w kinach. Ludzie wyszukują bohatera... w filmach dla dorosłych
BIZNES 0 0Mówili im, że zaraz upadną. A one pokazały, że da się w Polsce zarabiać na japońskich książkach
TYLKO U NAS 0 0Ban od Facebooka trwa juz miesiąc, a firma cierpi. Sadowski zdradza, jak to wpływa na Brand24
NAUKA 0 0"Straciliśmy szansę na polskiego noblistę". Kontrowersje wokół prestiżowej nagrody
0 0Groźny atak na klientów polskiego Orange. Uważaj na taką wiadomość
KARIERA 0 0"Nie można nas tak zajeżdżać". Oni wyrobili miliony godzin pracy ponad normę
0 0Na przesyłkach z AliExpress tracimy wielkie pieniądze. Skarbówka rozkłada ręce