Strumień pieniędzy dla spółki budującej lotnisko w Baranowie. Państwo dopłaci miliony

Spółka CPK, należąca do Skarbu Państwa, otrzyma kilkaset milionów złotych dofinansowania.
Spółka CPK, należąca do Skarbu Państwa, otrzyma kilkaset milionów złotych dofinansowania. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Żeby spółka mogła sprawnie i efektywnie działać, wartość dokapitalizowania powinna wynieść kilkaset milionów złotych – zapowiedział Mikołaj Wild, wiceminister infrastrukutry i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, odnośnie spółki celowej CPK. Spółka będzie odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie.


– W kwietniu powinno nastąpić znaczące dokapitalizowanie spółki celowej CPK, dzięki któremu będzie możliwa kontynuacja i przyspieszenie przygotowań do budowy Portu Solidarność oraz związanych z nim inwestycji kolejowych - mówi PAP Mikołaj Wild.

Pełnomocnik rządu ds. CPK zapowiedział również, że prawdopodobnie w tym roku zostanie wybrany międzynarodowy doradca strategiczny, wspierający budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. W 2019 r. ma zostać również też rozstrzygnięty przetarg na tzw. masterplan lotniska.

Port Solidarność i spółka CPK
Spółka CPK, formalnie zawiązana przez premiera Mateusza Morawieckiego, pod koniec ub.r. została wpisana do KRS. Jej kapitał zakładowy wynosi 10 mln zł. W tym roku przeszła Test Prywatnego Inwestora, by mogła być dofinansowana ze Skarbu Państwa. Test wykazał rentowność lotniskowej części inwestycji, zatem kapitał spółki zostanie podwyższony z publicznych środków.


Zgodnie z ustawą o Centralnym Porcie Komunikacyjnym spółka jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. Jest strategiczna z punktu widzenia państwa, a jej akcje nie mogą być zbyte. Według wyników TPI, stopa zwrotu z lotniskowej części inwestycji ma wynosić blisko 10 proc.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.