Allegro na początku września podwyższy prowizje przy sprzedaży w kilku kategoriach. Będą to m.in. Dom i Ogród, Biżuteria i zegarki, Sport i Turystyka – Siłownia i fitness.
W przypadku pierwszej kategorii prowizja zostanie podniesiona z 11 do 12 proc. – podają wirtualnemedia.pl. Wyjątek stanowią podkategorie: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa. Tam prowizja pozostanie bez zmian.
W kategorii Biżuteria i zegarki zmiana dotyczy tylko zegarków, na które prowizja wynosi obecnie 8 proc. W przypadku przedmiotów do 200 zł prowizja wyniesie 10 proc. W przypadku droższych produktów będzie to 20 zł plus 8 proc. od nadwyżki.
W kategorii Sport i Turystyka – Siłownia i fitness prowizja wynosi 8 proc. Wszystkie produkty z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki, będą podlegać prowizji 10 proc. dla przedmiotów do 150 zł. W przypadku droższych będzie to 15 zł plus 8 proc. od nadwyżki.
Allegro Lokalnie będzie częścią głównego serwisu. Nie będzie potrzeby zakładania nowego konta, wypełniania dodatkowych formularzy i oczekiwania na aktywację.
Kontrahenci będą mogli negocjować między sobą cenę oraz umówić się na obiór osobisty towaru. Dostępne też będą opcje znane z głównego serwisu, czyli „Kup teraz” i licytacja. W przypadku ich włączenia po zakupie towaru zostanie naliczona prowizja w wysokości 10 proc., ale nie wyższa niż 50 zł.
Licytacje też uległy podwyżce
O podwyżce prowizji pisaliśmy już na początku roku. Uderzały przede wszystkim w sprzedawców organizujących licytacje. Od 1 lutego opłata za opcję ceny minimalnej w licytacjach wzrosła do 10 proc. tej ceny. Wcześniej wynosiła ona 5 proc., ale nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 50 zł. To spora różnica.