Tesco powie Polsce "pa pa" i sprzeda sklepy? Ujawniono plany firmy na najbliższe lata

Tesco ma rozważać sprzedaż polskich, nierentownych sklepów, jak donosi serwis Bloomberg.
Tesco ma rozważać sprzedaż polskich, nierentownych sklepów, jak donosi serwis Bloomberg. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Ostatnio wokół hipermarketów Tesco w Polsce toczy się zażarta dyskusja. Brytyjska sieć w wakacje prowadziła intensywną wyprzedaż we wszystkich swoich sklepach, zamknęła część największych marketów i zwolniła tamtejszych pracowników. Jak przekonywała, chciała w ten sposób dostosować placówki do nowej, dyskontowej koncepcji firmy. Jednak może się okazać, że sieć całkowicie zrezygnuje ze sprzedaży w Polsce.


Sprzedaż marketów
– Tesco Polska rozważa sprzedaż swoich marketów – informuje Bloomberg za swoimi informatorami zaznajomionymi z sytuacją. – Największy detalista w Wielkiej Brytanii chce skoncentrować się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych – tłumaczy.

Sprzedaż polskiego oddziału ma być jednym z rozważanych scenariuszy. Choć Tesco bierze pod uwagę zbycie działających w Polsce marketów, to plan ten jest jeszcze na „wczesnym etapie”, według źródeł Bloomberga.

Choć spekulacje na temat całkowitego wycofania się Tesco z polskich granic systematycznie pojawiały się od kilku lat, w ostatnim czasie przybrały na sile. Wszystko z powodu dużych, nawet 70-procentowych obniżek w marketach, a także zamykania sklepów i zwolnień.

Zmiany w Tesco
Firma jednak do tej pory ucinała medialne doniesienia o ucieczce z Polski. Według biura prasowego sklep zamierza się przeobrazić w formę bardziej przyjazną polskim klientom - czyli dyskont.

– Zmniejszamy nasze największe sklepy, zaś w ofercie koncentrujemy się na produktach najważniejszych dla klientów. Sama wyprzedaż części asortymentu wynika właśnie z upraszczania oferty, by zakupy były prostsze i wygodniejsze. Z pewnością jednak liczba produktów po zmianie nie będzie wynosić 600 – będziemy nadal oferować bogaty wybór produktów spożywczych, jak również markę odzieżową F&F i sezonowe oferty przemysłowe. Będzie to zatem dużo, dużo więcej niż 600 artykułów – czytamy w wiadomości przesłanej INNPoland.pl przez biuro prasowe Tesco.


Dziś firma ma podać wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Choć w Europie Środkowej Polska jest dla niej największym rynkiem - ma u nas 348 sklepów - to również wyjątkowo nierentownym. Polski oddział Tesco zakończył rok finansowy 2018/2019 ze stratą ok. 55 mln zł.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)