Jeśli nie przepadacie za nadawaniem bagażu podczas podróży samolotem, w swojej niechęci nie jesteście osamotnieni. Z powodu awersji do nadawania swojej walizki, wielu klientów linii lotniczych decyduje się upchnąć swoje rzeczy w małych kabinówkach. Dalsza część historii jest znana – luki bagażowe w samolocie są przeładowane, a upchnięcie tam kolejnej walizki kabinowej graniczy z cudem. Z tego powodu przewoźnicy kombinują, w jaki sposób zachęcić pasażerów do nadania bagażu.
Zachęta do nadawania bagażu
Pomocą w tym zakresie może być najnowsza edycja Global Passenger Survey. Aby dane były jak najbardziej rzetelne, w ankiecie z 2019 roku wzięło udział prawie 11 tys. pasażerów ze 166 krajów. Badania wykazały, że właśnie kwestie bagażu w połączeniu z satysfakcją pasażerów są priorytetowym wyzwaniem dla linii lotniczych.
Pasażerowie bagażu nadawać nie lubią. Jak wynika z ankiety, co drugi podróżujący (52 proc.) rezygnuje z nadania bagażu, ponieważ nie chce na niego czekać po przylocie. Pasażerowie obawiają się również o zniszczenie walizki (26 proc.) lub jej zgubienie (23 proc.). 24 proc. ankietowanych odpowiedziało, że zniechęca ich dodatkowa opłata za nadanie ekwipunku.
Co mogłoby zachęcić ich do podejmowania decyzji o nadaniu walizki? Aż 53 proc. stwierdziło, że chętniej nadałoby bagaż, gdyby przewoźnik oferował możliwość jego śledzenia, np. za pomocą aplikacji mobilnej. 46 proc. z kolei życzy sobie dostarczenia walizki do ostatecznego celu ich podróży, np. hotelu.
Płatne kabinówki
Jak czytamy w badaniu, coraz lepiej działa proces odbierania nadanego bagażu. W porównaniu do zeszłego roku wzrosła liczba osób, którym udało się odebrać go w mniej niż 10 minut (74 proc., czyli o 4 punkty proc. więcej niż w 2018 r.). Z kolei poniżej 5 minut oczekiwało na walizkę poniżej 19 proc. badanych.
Sieci lotnicze coraz częściej decydują się na wprowadzanie opłat za bagaż nierejestrowany. W ten sposób z jednej strony radzą sobie z rosnącymi kosztami świadczenia lotniczych usług, z drugiej zachęcają podróżujących do nadawania walizek.