
Co robi OLX w kwestii oszustw na platformie?
Oszuści krążą po internecie nie od dziś i każdy portal na swoją rękę musi sobie z nimi radzić. Jednak w ostatnim czasie coraz bardziej zuchwałe oszustwa mają miejsce na platformie sprzedażowej OLX.Zjawisko phishingu faktycznie od pół roku przybrało na sile, użytkownicy naszego serwisu są na nie - niestety - tak samo narażeni, jak osoby korzystające z płatności kartą w internecie, a także z usług kurierskich czy z bankowości elektronicznej. Dlatego razem z instytucjami takimi jak finCERT, policją i bankami mówimy jednym głosem, by w internecie przede wszystkim zachować czujność.
Pishing problemem naszych czasów
OLX zauważa, że jeśli kupujący wywołuje presję i bardzo zależy mu na tym, aby przyspieszyć proces płatności, to trzeba wówczas zwrócić uwagę na parę aspektów:Jesteśmy w kontakcie z instytucjami finansowymi, policją i CERTem, w celu ustalenia rzeczywistej skali problemu. Współpracujemy z firmą, która monitoruje sieć i w naszym imieniu kontaktuje się z odpowiednimi usługodawcami w celu zgłoszenia phishingu; zgłaszamy tam średnio 300 fałszywych stron podszywających się tylko pod nasz serwis, z czego skutecznie zamknąć udaje się ponad 200.
Z najnowszych danych CERT Polska wynika, że na liście zagrożeń w dalszym ciągu wysokie miejsce zajmuje phishing, czyli próby wyłudzenia danych, np. loginu i hasła do poczty, strony banku, portalu społecznościowego czy innej usługi online. W trzecim kwartale br. odnotowano 1562 takie przypadki. Czytaj więcej
Jak poprawić bezpieczeństwo na OLX?
O opinię, co OLX powinno zrobić, aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji użytkownikom, zapytaliśmy eksperta w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci - Piotra Koniecznego, twórcę i wydawcę Niebezpiecznika.OLX jest znane ze świetnych reklam, więc jestem pewien, że będą w stanie temat zrealizować wzorowo, chociaż rozumiem, że pod kątem PR-owym komunikowanie, że korzystanie z OLX może narazić klienta na utratę oszczędności to nie lada wyzwanie. Ale tu warto przypomnieć, że polskie banki, m.in. ING, mBank czy BNP Paribas realizowały z powodzeniem tego typu kampanie, w których uświadamiały swoich klientów o zagrożeniach związanych z bankowością online.