
Zamawiasz sobie ze sklepu internetowego cienie do oczu czy nowy długopis – a następnego dnia dostajesz paczkę wielkości twojego przedpokoju. Choć zakupy internetowe stały się w ciągu ostatniego roku nową normalnością, wielu sprzedawców wciąż ma gigantyczne problemy ze zrozumieniem, czym dokładnie jest ekologiczne pakowanie.
Ekologiczne pakowanie
Lista największych grzechów w pakowaniu przesyłek jest zaskakująco zróżnicowana i nieoczywista: nawet jeśli bowiem produkt otrzymamy owinięty w idealnie dopasowany kawałek papieru, który bez problemu ulegnie szybkiej biodegradacji, nie mamy sposobu na to, aby sprawdzić, w jaki sposób jego poszczególne składniki trafiły do producenta, jak były zapakowane.Czy sprzedaż wysyłkowa jest eko?
Rok, który minął od marca 2020, wypełniony był przerażeniem tym, jak pandemia przyhamowała (a częstokroć i cofnęła) działania pro-ekologiczne: do łask wróciły foliówki, ludzie na potęgę zaczęli używać jednorazowych maseczek, przy okazji wiele osób wyrażało wątpliwości w sprawie tego, jak na środowisko wpływa wzmożony ruch kurierów z przesyłkami.Sklepy i pakowanie przesyłek
Uwierzcie lub nie, ale problem pudełek niepasujących do wielkości produktów jest przez największych producentów zauważany, i to od dawna. Powód jest prosty: wożenie powietrza na dużą skalę to dla nich realna strata pieniędzy.Powodem takich wpadek jest brak wiedzy z zakresu technologii opakowań, oraz optymalizacji opakowań, szczególnie w e-commerce. Problem wspierają też firmy kurierskie i ich cenniki, gdzie za tą samą cenę jesteśmy w stanie dostarczyć większe opakowanie. Wiele sklepów idzie więc na łatwiznę, korzystając z jednego rozmiaru opakowań, niekoniecznie zwiększając lub niewiele zwiększając koszt w krótkim okresie, często jest to po prostu dużo łatwiejsze do przeprocesowania od strony logistyki takiego sprzedawcy.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl
