Żabka chce zachęcić młodych klientów do wizyt w autonomicznych sklepach Nano. Spółka ma testować gry w rozszerzonej rzeczywistości, w których można bawić się jednocześnie robiąc zakupy w sklepie sieci. Rozrywkowa aplikacja ma przede wszystkim zwiększyć zaangażowanie klientów.
– Koncept sklepu bezobsługowego Żabka Nano jest przez nas cały czas rozwijany i doskonalony. Aktualnie pracujemy nad grą w rozszerzonej rzeczywistości (AR), której celem jest zwiększenie zaangażowania klientów. Gra została przygotowana przez jednego z naszych partnerów biznesowych – tłumaczy serwisowi Wiadomości Handlowe biuro prasowe sieci.
Dziennikarze ustalili, że jedną z testowych placówek jest ta na warszawskim Ursynowie. Osobom testującym firma ma proponować 5 różnych gier, każda z nich wykorzystuje AR, czyli nakładał elementy wirtualne na obraz widziany przez aparat smartfona.
Jedna z gier pozwala użytkownikowi na buszowanie po sklepie w poszukiwaniu żappsów – lojalnościowych punktów sieci – które pojawiają się w różnych miejscach w sklepie. Gracz ma tylko ograniczony czas, by je zebrać.
Kolejna atrakcja wyświetla nam określony produkt i poleca znaleźć go w sklepie i zeskanować telefonem. Co ciekawe, inna gra ma mocno przypominać znane "Pokemon Go", gdzie rzucamy żetonem do celu i zdobywamy punkty za celność i styl.
Projekt ma być obecnie we wczesnym stadium, a testerom zadaje się dość podstawowe pytania o jakość produktu, zrozumiałość gier i zadowolenie z doświadczenia. Inicjatywa najpewniej będzie rozwijana w zależności od powodzenia pilotażu.
Czym jest rozszerzona rzeczywistość?
Technologia AR (Augmented Reality), czyli rzeczywistość rozszerzona, polega na poszerzaniu rzeczywistości o warstwę wirtualności. W prostych słowach chodzi o sytuację, w której w rzeczywistości widzianej za pomocą aparatu w telefonie, pojawia się jakiś element wirtualny - dokładnie tak, jak przy filtrach na Snapchacie lub Instagramie.
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, technologia będzie pełniła ważną rolę w metaverse. Wirtualny świat będzie wykorzystywał rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość, sztuczną inteligencję i blockchain, aby stworzyć zbiorową wirtualną przestrzeń, która łączy świat rzeczywisty ze światem cyfrowym.
Połączenie tych trzech potężnych technologii może zapewnić naprawdę niezwykłą synergię i wciągające wrażenia dla użytkowników, którzy są w stanie wchodzić ze sobą w interakcje za pomocą dostosowywanych awatarów, które przypominają ich samych.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji pomaga tworzyć realistyczne i dokładne wirtualne światy, a blockchain zapewnia, że dane użytkownika są bezpieczne i odporne na manipulacje. Ta kombinacja technologii umożliwia również nagradzanie użytkowników za ich wkład w metaverse.