Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Po wybuchu wojny w Ukrainie Decathlon zwlekał z reakcją na sytuację i w końcu jedynie zawiesił działalność sklepów w kraju. Część polskich klientów nadal nie chce wspierać marki i ją bojkotuje. W Go Sport uderzyły zaś polskie sankcje, które wymusiły zamknięcie sklepów z dnia na dzień.
Jak pisze "Rzeczpospolita", wygranym rynku sportowego jest Intersport. Francuska marka, która chwali się najlepszymi wynikami od niemal dekady.
Rok obrotowy 2021/22 firma zakończyła z przychodami rzędu 231,8 mln zł, wyższymi o 48,3 proc. rok do roku. Marża brutto firmy wzrosła zaś o 7 punktów proc., do ok. 40 procent. Zysk brutto wyniósł zaś 129 tys. zł, podczas gdy w poprzednim okresie notowano 27 mln zł straty. To najlepszy wynik od 9 lat.
Co więcej, zmienia się też nastawienie Polaków, którzy są coraz bardziej aktywni. Aż 44 proc. naszych rodaków twierdzi, że obecnie jest bardziej aktywna fizycznie niż przed pandemią. 47 proc. podało, że w ciągu ostatniego 1,5 roku wzrosły ich wydatki na sprzęt sportowy – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.
Czy można kupowac w Intersporcie i czuć się w porządku? Spółka nie figuruje na tzw. Liście wstydu Yale School of Management, najprawdopodobniej z prostego powodu.
W 2019 r. media branżowe podały, że spółka całkowicie wycofała się z Rosji i sprzedała swoje placówki. W internecie widoczny jest jeszcze m.in. fanpage na Facebooku Intersport Russia, ale nie jest on aktywny od 2018 r.
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, 27 kwietnia sklepy Go Sport po prostu się nie otworzyły. Spółkę zablokowały sankcje MSWiA.
- W dniu 26 kwietnia Go Sport Polska Sp. z o.o. została objęta sankcjami gospodarczymi, przez co od dzisiaj do odwołania zostaje zawieszona działalność wszystkich 25 sklepów stacjonarnych oraz sklepu internetowego - poinformował dział marketingu Go Sport Polska. Strona internetowa firmy została całkowicie wyłączona.
Firma Go Sport Polska została objęta wszystkimi czterema rodzajami sankcji, które obejmują:
GO Sport to grupa specjalizująca się w dystrybucji artykułów sportowych. Oryginalnie pochodzi z Francji, gdzie jest jednym z liderów rynku (za Decathlonem i Intersportem). Pierwszy polski sklep grupy powstał w 1999 roku. W 2019 sieć miała w Polsce już 34 sklepy. W tym samym roku została przejęta przez rosyjską firmę handlową Sportmaster.