Katastrofalny dla PiS wynik sondażu. Prawie trzy czwarte Polaków źle ocenia działania rządu w walce z drożyzną. Zaledwie 14 procent uważa rządowe inicjatywy za "raczej dobre", tylko 7 procent jest zadowolonych z działań władzy. Cała reszta jest zirytowana rosnącymi cenami i niemocą rządzących.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
73 proc. Polaków negatywnie ocenia działania rządu w walce z rekordową inflacją
Jedynie 7 proc. badanych ocenia, że rząd dobrze radzi sobie z drożyzną
Sondaż przeprowadził Instytut Badań Pollster na zlecenie "Super Expressu"
"Super Express" postanowił zapytać Polaków, jak oceniają działania rządu w walce z drożyzną. Wyniki sondażu są dramatyczne dla obozu Zjednoczonej Prawicy. Aż 51 proc. Polaków badanych przez Instytut Badań Pollster uważa, że rząd zdecydowanie źle radzi sobie ze stale rosnącymi cenami. 22 proc. ocenia te działania jako "raczej złe". Razem daje to aż 73 proc. ocen negatywnych.
Tylko 7 proc. respondentów jest zdania, że rząd dobrze radzi sobie z rosnącą inflacją. 14 proc. ocenia rządowe inicjatywy jako "raczej dobre". Łącznie daje to jedynie 21 proc. pozytywnych odpowiedzi. Jedynie 6 proc. ankietowanych nie ma zdania w sprawie działań rządu.
Prawie połowa respondentów chce, by głównym tematem kampanii wyborczej była sytuacja gospodarcza i walka z inflacją. Na drugim miejscu znalazł się temat poprawy sytuacji finansowej polskich rodzin (22,5 proc.), a podium zamyka kwestia bezpieczeństwa energetycznego (12 proc.) - tak z kolei wynika z sondażu United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM.
Prawie 9 proc. ankietowanych nie ma zdania w tej sprawie, zaś 7 proc. wskazało na bezpieczeństwo militarne państwa — czytamy w "DGP". Na sprawy światopoglądowe (prawa mniejszości seksualnych, dostęp do legalnej aborcji itp.) wskazało zaledwie 1,4 proc. respondentów. Tymczasem jest to jeden z koników Jarosława Kaczyńskiego — prezes PiS był już po swoich tegorocznych wystąpieniach dla swoich sympatyków oskarżany o podgrzewanie atmosfery wokół osób transpłciowych lub nieheteronormatywnych.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
"Dziennik Gazeta Prawna" zwraca też uwagę na fakt, że w podziale na elektoraty kampanijne, badani inaczej określali swoje priorytety. Sympatycy opozycji najczęściej zwracali uwagę na sytuację gospodarczą i inflację. Wyborcy PiS nie uciekli od spraw ekonomicznych, ale za najważniejsze uznali polepszenie sytuacji finansowej polskich rodzin (43 proc. wskazań).
Polacy radzą sobie sami
Inflacja zmusza Polaków do zmiany nawyków zakupowych. Oszczędzamy na zakupach i w restauracjach. Mniej wydajemy na ubrania i na remonty. Sprzedawcy powiedzieli, na czym szczególnie oszczędzamy w tym roku.
Jak mówił w rozmowie z "Business Insiderem" Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska, klienci rezygnują z żywności ekologicznej, w zamian wybierając tańsze artykuły z marki własnej.
– Klienci chętnie wybierają produkty z logo Carrefour ze względu na dobrą jakość i przystępną cenę. Z założenia te produkty są o 20-30 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników – mówił.
Sławomir Murawski, dyrektor łódzkiej galerii handlowej Manufaktura przyznał, że sytuacja gospodarcza ma największy wpływ na pewno na branżę gastronomiczną. — Chodzi przede wszystkim o zwiększone koszty działalności. Mimo tego restauratorzy odnotowują wzrosty obrotów, choć ciekawym trendem jest wyraźne zwiększenie się atrakcyjności restauracji typu fast food w stosunku do slow food, uznawanych przez klientów za droższe – mówił w rozmowie z "BI".