Drogie Halloween. Ceny dyni potwornie rosną
Inflacja, kryzys energetyczny i wojna w Ukrainie odcisnęły swoje piętno na cenach wszystkich branż. Jak zmieniały się ceny dyni w związku z bieżącymi wydarzeniami przez ostatnie pięć lat?
Reklama.
Inflacja, kryzys energetyczny i wojna w Ukrainie odcisnęły swoje piętno na cenach wszystkich branż. Jak zmieniały się ceny dyni w związku z bieżącymi wydarzeniami przez ostatnie pięć lat?
"Wieści Rolnicze" monitorują i aktualizują na bieżąco, jak zmieniają się ceny warzyw oraz owoców. Poniżej zostały podane średnie ceny za sztukę/kilogram dyni. Większość notowań dotyczy przedsiębiorstw: Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy S.A. "Bronisze"", Targpiast Sp. z o.o., Lubelski Rynek Hurtowy S.A. "Elizówka" oraz Agrohurt S.A.
Średnie roczne ceny dyni zostały obliczone z uwzględnieniem 15 dnia każdego podanego miesiąca (z oczywistych przyczyn na 2022 r. nie uwzględnia się listopada oraz grudnia). Czas obejmuje ostatnie 5 lat (2018-2022). Ceny wynosiły kolejno:
Czytaj także: Interwencyjny skup chryzantem. Błaszczak nakazał żołnierzom, by wykupili tysiące wiązanek
Maciej Kmera, ekspert Rynku Hurtowego w Broniszach, wypowiedział się na temat zmienności cen w rozmowie z portalem Warzywa i Owoce.
W innym atykule w INNPoland pisaliśmy o tym, czy i jak da się zarobić w Polsce na Halloween. Na Zachodzie sprzedaż artykulów związanych z tym świętem rośnie z roku na rok. A chociaż coraz więcej ludzi obchodzi Halloween w Polsce, wciąż jest o wiele mniej popularne. Supermarkety i cukiernie nie odnotowują wtedy szczególnie większych zysków.
Instytut Growth from Knowledge GfK Polonia przeprowadził badania, z których wynika, że 21 proc. dorosłych Polaków faktycznie uczestniczy w wydarzeniach związanych z obchodami tego dnia. Największy odsetek jest w grupie wiekowej 16-25 lat i wynosi dla niej 28 proc.
Najpopularniejsze są wówczas przebierane imprezy – taką odpowiedź wskazało 63 proc. ankietowanych. Z kolei 21 proc. ogląda wówczas horrory, a 16 proc. odwiedza domy, aby zbierać cukierki. Sklepy jednak nie szykują się szczególnie na Halloween, a skupiają na artykułach związanych z dniem Wszystkich Świętych. Potwierdza to sieć sklepów Carrefour.
– Ilość artykułów, które pojawiają się w tym czasie na naszych półkach jest co roku podobna, a zainteresowanie produktami na Halloween utrzymuje się na podobnym poziomie – skomentowała dla INNPoland Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Maciej Kmera
ekspert Rynku Hurtowego w Broniszach
Biuro prasowe Carrefour Polska