PGG zmienia zasady kupowania węgla. Jednym już wcale nie będziesz palić
Polska Grupa Górnicza zmienia zasady dotyczące kupowania węgla w swoim sklepie internetowym. Jedną z nowych są inne godziny sesji zakupowych.
Reklama.
Polska Grupa Górnicza zmienia zasady dotyczące kupowania węgla w swoim sklepie internetowym. Jedną z nowych są inne godziny sesji zakupowych.
Polska Grupa Górnicza PGG na swojej stronie internetowej opublikowała informację, że do odwołania nie będzie sprzedawała jednego z rodzajów węgla, który był szczególnie popularny wśród kupujących. Mowa o węglu opałowym sprzedawanym luzem. Pozostałe dwa rodzaje surowca wciąż będą dostępne dla klientów.
W internetowym sklepie Grupy pojawią się również nowe zasady co do samego kupowania surowca. Będą obowiązywały od wtorku. W e-sklepie dostępny będzie jednak tylko węgiel paczkowany oraz miały węglowe.
Do tej pory węgiel opałowy (luzem oraz konfekcjonowany) klienci sklepu internetowego PGG mogli kupić podczas popołudniowych sesji we wtorki i czwartki. W pozostałe dni robocze można było się zaopatrzyć w miały węglowe. Od wtorku to się zmienia.
Sesje będą się odbywały codziennie, ale tylko w godzinach 16:00-17:00. Co ważne, wówczas w ofercie znajdzie się jedynie węgiel opałowy konfekcjonowany. Jak podkreśla PGG, jest go jednak niewiele. W stałej sprzedaży wciąż będzie za to miał.
Sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej razem z komunikatem o zrezygnowaniu z prowadzenia sprzedaży węgla opałowego luzem opublikował również uzasadnienie tej decyzji.
Dowiadujemy się, że wstrzymanie sprzedaży tego surowca w e-sklepie Grupy jest spowodowane jej przystąpieniem do programu preferencyjnej sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych w gminach. Nie tylko PGG do niej przystąpiło. Wśród pozostałych spółek są: PGE Paliwa, Węglokoks, Węglokoks Kraj, Tauron Wydobycie i Lubelski Węgiel Bogdanka.
Węgiel opałowy sprzedawany luzem tak naprawdę był niedostępny dla klientów spółki już od dłuższego czasu. Nie znajdował się w ofercie sklepu internetowego w dwóch poprzednich sesjach. Ten surowiec został przekierowany na potrzeby samorządów. Termin odwołania tej decyzji nie jest jeszcze ustalony.
PGG uspokaja, że nie zamierza likwidować sklepu internetowego. Stał się dla spółki bardzo opłacalny. Przykładowo od początku tego roku za jego pośrednictwem udało się sprzedać blisko 1,4 mln ton węgla dla ok. 460 tys. klientów.
Podczas każdej sesji zakupowej sprzedawano ok. 40 tys. ton węgla. Konkretnie od 20 do rekordowych 70 tys. ton. Okazało się jednak, że nie wystarczy to do zaspokojenia popytu. Był moment, w którym zakupu w sklepie internetowym jednocześnie chciało dokonać aż 140 tys. klientów.
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o tym, dlaczego w Polsce brakuje węgla. Z badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że przyczyna to utrata stałych źródeł dostaw oraz znaczna podwyżka cen węgla importowanego.
Ponad 15 proc. przedsiębiorców podało, że po 24 lutego tego roku zmieniono lub wypowiedziano umowy na dostawy paliw stałych.