Stary rok, nowe logo. Warszawa postanowiła zmienić swój znak graficzny na bardziej atrakcyjny, dała mu również rysy twarzy Marii Skłodowskiej-Curie. Nowy projekt słono kosztował naszą stolicę.
Reklama.
Reklama.
21 grudnia br. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał uchwałę o zmianie logo Warszawy
Nowa syrenka jest "poważniejsza" i ma profil Marii Skłodowskiej-Curie
Za projekt znaku graficznego władze stolicy zapłaciły 150 tys. zł
Warszawa ma nowe logo
Słynna warszawska syrenka od dzisiaj będzie wyglądała inaczej. 21 grudnia na swoich oficjalnych profilach społecznościowych stolica poinformowała, że prezydent stolicy podpisał już stosowną ustawę. Jak logo wygląda teraz?
Nowy system identyfikacji wizualnej jest uproszczonym oficjalnym herbem Warszawy. Od teraz na logo widnieje syrena z żółtym ogonem i żółtą tarczą, a nad postacią umieszczono żółtą koronę. Całość znajduje się na czerwonym tle.
Taki znak graficzny zastąpi napis "Zakochaj się w Warszawie", który promował stołeczne miasto od 2004 r. i kosztował aż 150 tys. zł.
Co przesądziło o tym, że władze Warszawy postanowiły wybrać dla niej nowe logo? Decydujące czynniki wymienił w komunikacie prasowym stołeczny ratusz.
Polska Agencja Prasowa cytuje również wypowiedź Katarzyny Sokołowskiej, dyrektorki Biura Marketingu Miasta, dotyczącą marketingu.
– Bazowaliśmy na rozwiązaniu, które w naturalny sposób wpisze się w identyfikację miasta. Nie chcieliśmy tworzyć nowych, abstrakcyjnych form, do których warszawiacy musieliby przyzwyczajać się od nowa. Zależy nam, aby komunikacja wizualna m.st. Warszawy była dla wszystkich odbiorców czytelna i spójna – poinformowała Sokołowska.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Logo Polski
W 2014 r. dla Polski wybierano nowe logo, o czym informował serwis NaTemat. Paweł Tyszkiewicz ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wyjaśnił redakcji INNPoland, skąd pomysł na grafikę z czerwoną sprężyną o kształcie przypominającym granice Polski. Dlaczego w ogóle Polska otrzymała nowe logo na arenie międzynarodowej?
– Za tym idzie budowa całej marki, która wywołuje określone skojarzenia, obrazując Polskę i Polaków. Opowieść stojąca za marką najlepiej świadczy o sukcesie i powodzeniu rynkowym. (...) Siła marki narodowej bezpośrednio bowiem przekłada się na wartość marek pochodzących z danego kraju i na odwrót – wytłumaczył naszej redakcji Tyszkiewicz.
W INNPoland od września 2022 r. Przedtem pisała artykuły dla magazynów studenckich oraz wykonywała w nich redakcję i korektę. W czasie wolnym czyta o PRL-u oraz psychologii, gra w planszówki i głaszcze koty.
Przede wszystkim przestał on odpowiadać na aktualne potrzeby komunikacyjne miasta stołecznego Warszawy. Nie sposób mówić o tematach trudnych, takich jak pandemia czy wojna, jednocześnie oznaczając je kolorowym znakiem z radosnym hasłem. Przez ostatnie lata zmieniły się trendy graficzne, a znak stolicy stał się nieatrakcyjny i nienowoczesny. Jego słabą stroną była także mała czytelność.
warszawski ratusz
Z czym więc nasz naród mógłby się utożsamiać? Olins widział, że Polacy są kreatywni, romantyczni, ale również bardzo pragmatyczni i przedsiębiorczy. Twardo stoją na ziemi, ale mają fantazję, wyobraźnię. Do tego są niesamowicie gościnni. Polacy zasilają: energią, pomysłami, zaangażowaniem. I wtedy Olins określił to jako życie w „twórczym napięciu”, „creative tension”. (...) Wally wpadł na pomysł, że to wszystko symbolizuje sprężyna.
Paweł Tyszkiewicz
dyrektor zarządzający w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR